Huawei твърди, че вече има третия най-популярен магазин за приложения

AppGallery вече е в над 170 държави и региони и има над 400 милиона активни потребители на месец

Снимка: Huawei
20:55 27.02.2020
Санкциите явно няма да откажат Huawei да се бори за надмощие. Китайският гигант заяви, че неговият онлайн магазин за приложения – Huawei AppGallery, вече е третият най-популярен в света. 

Тя е разпространена в над 170 държави и региони, с над 400 милиона активни потребители на месец, като покрива най-предпочитаните и използвани приложения и услуги в световен мащаб, се казва в официална информация до медиите. 

Информацията идва с представянето на най-новите устройства на Huawei – Mate Xs и MatePad Pro 5G. Последните продукти на бранда идват с предварително инсталиран AppGallery.  

Китайската компания бе вкарана в „черния списък“ на САЩ, което ограничи възможността на американските фирми да ѝ продават лицензираните си продукти. Така новите телефони на Huawei останаха без достъп до Google Mobile Services, включително и до виртуалния магазин Play Store. 

Затова Huawei направи всичко възможно да реагира бързо на рестрикциите. И ако за китайските потребители, които нямат достъп до Play Store на Google, това на практика не е от значение, липсата на основни услуги като YouTube или Gmail е проблем за тези от западните страни. 

Huawei определя собствената си платформата за приложения като „отворена, иновативна и леснодостъпна“ и едновременно с това фокусира вниманието върху постепенното разпространение на 5G мрежите. 

„В AppGallery отново сме заложили най-високо ниво на поверителност и киберсигурност“, казват от Huawei. Най-острите критики към гигант от страна на САЩ са свързани именно със сигурността, като според Вашингтон китайският производител помага на Пекин да извършва кибершпионаж и така да краде интелектуална собственост, а на места като Иран – да помага за потушаване на протести.

„Защитата на неприкосновеността на личните данни е заложена в основната философия на Huawei“, споделя сега Ричард Ю, изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group. „Защита на поверителността и киберсигурността са главни приоритети във всички наши бизнес операции и са стриктно въведени във всички фази на нашите продукти“, коментира той. 

Huawei за AppGallery

Сигурност

AppGallery осигурява пълна сигурност и защита, включително верификация на истинското име на разработчика, както и четиристепенна проверка за надеждното функциониране на приложението, казват от Huawei. Също платформата има система за филтриране на възрастта като така цели да постигне по-сигурна среда за децата, както и ограничаването на достъпа им до неподходящо за тяхната възраст съдържание. 

AppGallery разгръща най-високо ниво на верификация, за да се защити чувствителна информация и поверителност на потребителите. Осигурява се пълен контрол на потребителя над личната му информация, например като биометрични данни1. EMUI дава на потребителите възможността да контролират използването на приложенията. По-важното е, че цялата база данни ще бъде съхранявана локално, според региона на регистрация на всеки потребител.

Оптимизация 

В AppGallery приложенията са разделени в 18 категории, включително новини, социални медии, развлечения и т.н., като всички са лесно откриваеми. Ако потребителят не може да намери конкретно приложение, може да въведе името му в ‘Wishlist’ и ще бъде уведомен веднага, щом то се появи в платформата. 

Huawei представя и най-точните и обновени новини на своите потребители, благодарение на последното партньорство на Huawei с една от най-големите британски медийни компании – News UK. Потребителите ще имат възможността за достъп до статии, радио предавания и ексклузивно съдържание от своите Huawei устройства. Кристина Скот от News UK споделя: „Мисля, че това е много добро дългосрочно партньорство с Huawei. Смятам, че можем да допринесем с много повече иновация за устройството, за да можем да предложим невероятно преживяване на потребителите.“

Изтеглените  приложения от AppGallery са оптимизирани да работят на всички Huawei устройства. Тук ключов елемент е HUAWEI HiAI, която е отворена AI платформа за смарт устройства, която улеснява и засилва интеракцията между софтуерни и хардуерни ресурси. Например приложението WPS Office използва възможността за интелигентно разпознаване на HiAI, за да постигне супер оптична резолюция за разпознаване на текст в снимка, като сканирани документи и снимки. 

‘Quick Apps’ – преживяване без инсталация и с едно натискане

Quick Apps е екосистема от приложения, която работи на принципа приложения без инсталация. Осигурява отлично преживяване на потребителите, мощни функции, автоматично обновяване на HTML5 страници, като използва много малко място памет. Също така, Quick Apps са написани с около 1/5 от обема на кода, използван за стандартни Аndroid приложения и така заемат по-малко място –1 GB памет е достатъчна за работата на 2000 такива приложения, вместо само 20 стандартни апликации. 

Потребителите могат дори да изнесат иконите на любимите си Quick Apps приложения на дисплея, за по-удобен достъп. Quick Apps се ползва от над 350 милиона телефона на Huawei. Към днешна дата глобално са пуснати над 1700 Quick Apps, което се равнява на 200% годишен растеж.  Паралелно в навлизането на 5G, Quick App ще се разпространява постепенно в повече държави и региони.

Huawei ще насочва усилия и работа в изграждането на HMS екосистема и HUAWEI AppGallery, за да може да осигури преживяване за всички сценарии на своите потребители. Изтъквайки стотиците си милиони потребители по света, от Huawei обясняват, че това е предпоставка за развитието на екосистемата ѝ. Компанията инвестира в над 3000 софтуерни инженери в изграждането на своята екосистема, като финансира и програмата „Shining-Star”, която стимулира иновации.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: мобилни приложения | Huawei | магазин за приложения | AppGallery