И Хърватия влиза в битката за завода на Volkswagen
Загреб ще се бори за инвестицията от над 1 млрд. евро заедно с България, Румъния и Сърбия
~ 1 мин.
Хърватия влиза в битката за новия завод на германския автомобилен гигант Volkswagen, който е готов да инвестира над 1 млрд. евро в новата си фабрика, съобщава загребският ежедневник Vecernji list, цитиран от "Фокус".
Изданието разкрива, че Загреб ще влезе в новия кръг на преговорите заедно с другите заинтересовани страни - България, Сърбия и Румъния. Вестникът се позовава на източник от хърватското Министерство на икономиката.
Германският автомобилен концерн планира да произвежда в новия завод 300 000 превозни средства от моделите Pasat и Skoda Superb 2022 и да наеме 4000 души. Компанията иска да премести производството на тези марки от Германия или Чехия и на тяхно място да се произвеждат автомобили с електрическо задвижване.
Припомняме, че фабриката трябваше да бъде построена в турската провинция Измир за 1,3 млрд. евро, но заради напрежението в Северна Сирия Volkswagen отложи окончателното си решение. Причината са потенциални негативи върху имиджа на компанията.
Изданието разкрива, че Загреб ще влезе в новия кръг на преговорите заедно с другите заинтересовани страни - България, Сърбия и Румъния. Вестникът се позовава на източник от хърватското Министерство на икономиката.
Германският автомобилен концерн планира да произвежда в новия завод 300 000 превозни средства от моделите Pasat и Skoda Superb 2022 и да наеме 4000 души. Компанията иска да премести производството на тези марки от Германия или Чехия и на тяхно място да се произвеждат автомобили с електрическо задвижване.
Припомняме, че фабриката трябваше да бъде построена в турската провинция Измир за 1,3 млрд. евро, но заради напрежението в Северна Сирия Volkswagen отложи окончателното си решение. Причината са потенциални негативи върху имиджа на компанията.
България също се опита да извлече ползи от създалата се ситуация, подобрявайки параметрите на офертата си към Volkswagen. Предложението към компанията е за увеличаване на субсидиите от 135 млн. на 260 млн. евро. Румъния също е започнала нови преговори с германския автопроизводител. Страната претендира с много добро досие в техническата област и с това, че няма проблем с работната ръка.