И Starbucks спира платената реклама в социалните медии

Бойкотът включва все по-големи компании

Снимка: Unsplashed
07:51 29.06.2020
Starbucks е поредната компания, която обяви, че ще спре рекламата на „всички социални медийни платформи“ и обещава да проведе дискусии с медийни партньори и организации за граждански права, за да спре разпространението на речта на омразата. Компанията ще продължи да публикува в социалните медии, но без да използва платени промоции, съобщиха от Starbucks в неделя.

„Ние вярваме в обединяването на общности, както лично, така и онлайн, и се противопоставяме на речта на омразата“, казва компанията в изявление в неделя. „Вярваме, че трябва да се направи повече за създаването на приветливи и приобщаващи онлайн общности и вярваме, че както бизнес лидерите, така и политиците трябва да се обединят, за да повлияят на реалната промяна.“

Starbucks е поредният голям рекламодател, който взема подобно решение на фона на бойкот, започнал с Facebook, който вече обхвана и удря други платформи за социални медии. Coca Cola в петък също заяви, че ще спре рекламата на всички платформи за социални медии в световен мащаб, докато Unilever спира рекламата във Facebook, Instagram и Twitter в САЩ до 31 декември. 

Говорител на Starbucks заяви, че тази пауза в социалните медии няма да включва YouTube, който е собственост на Google.

От Starbucks заявиха, че спират рекламата, но не се присъединяват към кампанията за бойкот #StopHateForProfit, която стартира по-рано този месец.

След като група организации призоваха рекламодателите във Facebook да преустановят пускането на рекламите си през месец юли, повече от 100 компании, включително Levi's, Patagonia, REI, Lending Club и The North Face, обявиха намерението си да се присъединят, според последните информации. Групата организации включва Лигата за борба с клеветата, NAACP, Sleeping Giants, Color of Change, Free Press и Common Sense, които помолиха „големите рекламодатели във Facebook да покажат, че няма да подкрепят компания, която поставя печалбата пред безопасността“.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: facebook | реклама | Starbucks | социални медии | реч на омразата | бойкот | платформи