И все пак строителят на „Хемус“ е копал незаконно коритото на р. Вит

Оказа се, че единствено премиерът Бойко Борисов знае кой всъщност е осъществявал нерегламентираните дейности

Снимка: bTV
Въпреки че нито АПИ е знаела, нито МОСВ, нито РИОСВ, нито Басейнова дирекция, в крайна сметка се оказва, че незаконното копаене в коритото на река Вит е правено от строителите на магистрала „Хемус“. Това се разбра едва тази сутрин, когато премиерът Бойко Борисов, в поредната си инспекция с джипа, скастри инженерите, участващи в изграждането на участъка от магистралата над село Торос в местността Боаза в Ловешко, че го скарват с еколозите.

Строител на отсечката е държавната компания „Автомагистрали“, която получи проекта за изграждане на 134 км от пътя, без да се провежда обществена поръчка. За това получи близо 1.5 млрд. лв.

„Още един път да ме скарате с еколозите - ще видите какво ще ви направя. Хубаво сте почистили, но сте попрекалили. Сега да ми излязат проверките, ще ви глобя всичките. Не може да влезем в конфликт. Ще ги докараш (еколозите – бел. ред.) да видят трасето, да видят какъв огромен строеж е. Разбра ли ме?“, казва премиерът на един от инженерите, докато го вози в джипа. А той му отговори: „Слушам“.

Оказва се, че единствено премиерът знае кой всъщност е вкарал тежка техника в реката, без да има разрешение от нито една институция, освен от областния управител на Ловеч - инж. Ваня Събчева, която обаче по закон няма право да дава такива разрешения.

Вчера от Агенция „Пътна инфраструктура“ заявиха, че не са възлагали изпълнението на никакви дейности край река Вит, свързани с изграждането на участък от АМ „Хемус“. Агенцията дори си позволи да обвини риболовен клуб „Балканка“, който първи сигнализира за незаконното копаене, в неверни твърдения.

След като вчера скандалът се разрази, от МОСВ признаха, че през последните две седмици в Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР) и РИОСВ-Плевен са постъпили сигнали за изземане на баластра от река Вит над село Торос и местност „Боаза“. Веднага след получаването на сигналите, последният от които в неделя, 17.11.2019 г., „своевременно е извършвана проверка“. В момента на проверките обаче на място не е констатирано наличие на техника във водния обект и не е установен извършителят. И от институциите заявиха, че тъй като работниците са си тръгнали набързо, няма на кой да напишат акт.

Мястото на дейностите попада в защитена зона за опазване на дивите птици, от мрежата „Натура 2000“ („Васильовска планина“ BG00002109). На областния управител е предписано да не допуска извършване на дейности по почистване на наносни отложения и премахване на дървесна растителност, докато не бъдат изпълнени условията и мерките в Решение по ОВОС №2-2/2015 г. Дейността подлежи на съгласуване с РИОСВ-Плевен.

Строителят на магистралата се оправда пред Борисов, че почистване на коритото на реката от островните наноси е били необходимо, за да могат да заемат стабилна позиция 200-тонните кранове, с които се монтират 50-тонните греди на мостовете на бъдещата магистрала.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Бойко Борисов | автомагистрали | река Вит | багери в реката | незаконно копаене

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини