Възраждане за китайския пазар на „зелени“ автомобили през 2020 г.

Орязаните субсидии доведоха до рязък спад в продажбите през сегашната година

Снимка: Pixabay
Продажбите на електрически превозни средства в Китай се очаква да скочат през следващата година, предава Reuters, уточнявайки, че производителите готвят нови продукти, с които привлекат купувачите. Необходими са обаче по-подкрепящи правителствени политики, настояват мениджъри в сектора. 

Азиатската страна е запален привърженик на превозите, захранвани от нов тип енергия и изпълнява изискванията за производствени квоти. Въпреки това през тази година субсидиите бяха значително намалени в рамките на цялостен план на правителството. Това обаче доведе до поскъпване на електромобилите, в резултат на което през октомври продажбите им се свиха с 45.6% спрямо същия период на предходната година. 

Пазарът на автомобили с нов тип енергия (NEV) включва хибриди, електрически коли и такива с водородни клетки. През миналата година продажбите на такива превозни средства отбелязаха 62% ръст в Китай. 

„За следващата година предвиждаме, че пазарът на NEV ще продължи да расте, но може би не толкова драматично, както беше в миналото“, коментира Стефан Уелленщайн, ръководител на Volkswagen Group в Китай. 

Ключова част от очакваното възраждане е свързана с по-големи автомобилни производители, които пускат NEV модели, обясни той. Очаква се, че тяхното позициониране на пазара ще направи този вид коли по-масови. „Това обикновено има значение и също така ще промени възприятието на потребителите и ще задвижва пазара“, обяснява Уелленщайн. 

Автомобилни производители като Volkswagen, Lexus на Toyota, Mercedes Benz на Daimler и Tesla показаха новите си предложения за електрически превозни средства на автошоуто в Гуанджоу. 

Разширяването на зарядната инфраструктура в страната също ще помогне за нарастване на продажбите на „зелените“ автомобили догодина, смята Брайън Гу, президент на базирания в Гуанджоу стартъп XPeng, който наскоро събра 400 милиона долара от Xiaomi и други инвеститори. 

„След около две години, от моя гледна точка, електрическите превозни средства ще бъдат значително по-евтини от автомобили с двигатели с вътрешно горене, тъй като разходите за батерии намаляват много бързи и обемите ще понижат цените“, коментира той. 

Все пак не всички висши мениджъри са оптимистични. Според Ма Фангли, генерален мениджър на BAIC Group, индустрията „усеща голям натиск“ и са необходими повече подкрепящи политики.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: пазар | Китай | автомобили | електромобили | продажби | електрически автомобили | хибриди | водородна клетка

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини