Новият директор на Nissan не иска по-тясна връзка с Renault

Макото Учида пое ангажимент да върне към рентабилност японския автомобилен производител №2

Снимка: БТА
Nissan Motor Co се ангажира със своя автомобилен съюз с Renault SA, но няма да се стреми да задълбочи капиталовите си връзки с френския автомобилен производител скоро, заяви новият изпълнителен директор в понеделник.

В първия си ден на новата позиция главният изпълнителен директор Макото Учида също пое ангажимент да върне към рентабилността японския автомобилен производител №2 и заяви, че поставянето на реалистични цели ще бъде от ключово значение за тази цел.

„По-тесните капиталови връзки с Renault не са фокус в краткосрочен план“, каза той пред репортери.

Учида стана главен изпълнителен директор на Nissan на 1 декември, тъй като производителят на автомобили се опитва да се възстанови от спад на печалбата и да се възстанови след година на смут след скандала с предишния си председател Карлос Гон, който е обвинен за финансови нарушения в Япония.

Една от големите задачи на новия изпълнителен директор е да спаси връзките с Renault, които се влошиха след свалянето на Гон от поста председател на двете компании.

Renault притежава 43,4% дял в Nissan, след като преди две десетилетия спаси японския автомобилен производител от финансов крах и настоя двете компании да се слеят.

Отхвърляйки идеята за сливане с Renault, 53-годишният Учида продължава политиката на своя предшественик Хирото Сайкава, който се оттегли през септември.

Той добави, че алиансът трябва да преосмисли как може да обслужва тримата си членове, сред които е и Mitsubishi Motors.

„Алиансът трябва да се възползва от всеки свой партньор по отношение на приходи и печалба“, каза той.
„Трябва да преоценим какво е работило и какво не е работило в съюза през последните няколко години.“

Изпълнителният директор каза, че Nissan ще си постави „предизвикателни, но постижими” цели, като добави, че това и пускането на повече нови модели автомобили и технологии за превозни средства ще бъдат от ключово значение за финансовото възстановяване.

Nissan отчете най-ниската си годишна печалба от 11 години насам и намали дивидента си с 65%. Затрудненията в компанията идват в момент, когато автомобилните компании отчаяно се нуждаят от мащаб, за да бъдат в крак с бързите технологични промени като електрическите превозни средства и споделените превози.

„Някъде по пътя създадохме култура за определяне на цели, които не могат да бъдат постигнати“, каза Учида и добави, че това е довело до фокус върху краткосрочните резултати.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Nissan | директор | Nissan Motor Co

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини