Отлагането на Олимпиадата спъва кръстоносния поход на Samsung в Япония

Очакваната преднина на корейския играч пред Apple сега вероятно ще бъде стопена

Снимка: БТА
12:08 27.03.2020
За Samsung Electronics Олимпиадата в Токио през 2020 г. щеше да бъде трамплин за постигането на дългоочаквана цел – да направи значителни постъпления в доходоносния пазар на смартфони в Япония, където доминира Apple, пише Reuters. 

След като обаче Игрите бяха отложени за 2021 г. поради пандемията от коронавирус, дългосрочните маркетингови планове на корейския спонсор, съсредоточени върху новия смартфон Galaxy S20, сега се объркаха.

Отлагането може да означава още, че южнокорейският технологичен гигант е изгубил ключови възможности. Очакваше се компанията да акцентира върху 5G в рекламите си на Олимпиадата, с цел да привлече хората, въодушевени да гледат Игрите посредством авангардна технология, преди Apple да пусне първия си 5G продукт на пазара.

„Samsung имаше желание да използва Oлимпийските игри, за да извлече полза точно в Япония. В този смисъл, ситуацията е лоша”, заяви източник, запознат с операциите на компанията, пред Reuters. Освен корейския гигант, и други спонсори на Игрите ще трябва да коригират плановете си. 

Голяма част от моментното търсене на смартфони на фона на Олимпиадата сега ще изчезне, коментира анализатор, пожелал анонимност. Що се отнася до Samsung, компанията вероятно ще трябва да се върне към чертожната дъска, за да промотира бъдещия си флагмански телефон, планиран за  догодина. 

На въпрос относно въздействието на отлагането на Олимпиадата върху стратегията ѝ за пазара в Япония Samsung отказва коментар, заявявайки единствено, че ще продължи да предоставя иновативни технологии за тамошните клиенти, независимо от това кога ще стартират Игрите. 

Макар и по обем да е производител номер едно на световния пазар Samsung държи само частица от японския пазар. За разлика от корейския гигант, Apple за пръв път започна да продава iPhone в Япония през 2008 г., след като спечели дял благодарение на агресивна рекламна и ценова кампания от SoftBank (по това време единствен негов дистрибутор). Оттогава Япония се превърна в лоялен пазар за пермиум устройства и основен център за печалба на американската фирма.

В момента Apple държи 53% от японския пазар, Sharp има 12%, а Sony 7%, по данни на Counterpoint Research. Samsung, който загуби позиции от 2013 г., има едва 4%.

Показателно за "страданията" на Samsung бе решението решението на компанията от 2015 г. да премахне името си от смартфоните, които продава в Япония, оставяйки само марката Galaxy. Това е единственият пазар, където е предприета подобна стъпка, като ходът според някои анализатори е свързан с историческото напрежение между Южна Корея и Япония. 

„Вярвам, че са направили това поради нарастващия брой японски потребители, които вземат предвид политическите фактори при съображенията си за покупка“, казва Шентао Джин, анализатор от Canalys.

През март миналата година Samsung откри най-големия в света Galaxy магазин в Хараджуку, популярния търговски квартал на Токио за младежка мода и поп култура. Разположена на осем етажа, лъскавата сграда има екстериор, украсен с повече от 1000 смартфона. Шефът на Samsung за мобилния и мрежов отдел Кох Дон-дзин, заедно със служители на Международния олимпийски комитет и организаторите на Токио 2020, присъства на церемония, ознаменуваща отброяването на 500 дни до старта на Игрите.

След това през май наследникът и фактически ръководителят на Samsung Джей. И Лий пътува до Япония, като се среща с ръководители от мобилни доставчици, за да обсъдят сътрудничеството си в сферата на 5G.

DoCoMo и SoftBank Corp, вътрешното телекомуникационно крило на SoftBank Group, в момента въвеждат 5G услуги. Но забавянето на Игрите означава, че не се очаква 5G да набере скорост, докато Apple не пусне първия си iPhone с 5G способност, казаха анализатори.

Устройството се очаква да дебютира до края на 2020 г., въпреки че вчера се появи информация за евентуално забавяне

„Samsung можеше да вземе преднина в 5G, но отлагането на Игрите е неуспех“, казва Йонг Ок-Хюн, бивш изпълнителен директор на LG и професор в университета Sogang в Сеул. Според него вирусът може да доведе до забавяне в развитието на пазара на 5G, което ще бъде облекчение за Apple. 

Сега остава да се разбере дали Samsung ще пристъпи към продажба на специална олимпийска селекция телефони S20 с възможност за 5G. Устройството, което трябва да бъде продавано от DoCoMo, трябваше да стартира през юни и Samsung започна да предприема предварителни поръчки този месец. 

Samsung не потвърждава дали този план все още в ход, като обяснява, че детайлите ще бъдат дискутирани с МОК и DoCoMo.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: пазар | Samsung | Япония | Олимпиада | смартфони | Токио 2020