PepsiCo ще придобие производителя на енергийни напитки Rockstar Energy
Сделката е за 3,85 милиарда долара
~ 1 мин.
PepsiCo ще придобие Rockstar Energy в сделка за $3.85 милиарда, залагайки на енергийните напитки, предаде CNBC.
Pepsi има споразумение за дистрибуция с частния притежател на Rockstar в Северна Америка от 2009 г. насам.
Финансовият директор на Pepsi Хю Джонстън заяви, че договорът за дистрибуция на компанията с Rockstar го ограничава от иновации в енергийни напитки или партньорство с други. Ако сделката приключи, Pepsi ще може да сключи партньорства с други производители на енергийни напитки, според Джонстън.
Гигантът за храни и напитки заяви, че не очаква придобиването да окаже съществено влияние върху приходите или печалбата на акция през 2020 г. Ако регулаторите одобрят сделката, се очаква тя да приключи през първата половина на 2020 г.
С изключение на Rockstar, портфолиото за енергийни напитки на Pepsi включва наложената маркаMountain Dew, както и други нейни напитки като Kickstart, GameFuel и AMP.
Pepsi има споразумение за дистрибуция с частния притежател на Rockstar в Северна Америка от 2009 г. насам.
Финансовият директор на Pepsi Хю Джонстън заяви, че договорът за дистрибуция на компанията с Rockstar го ограничава от иновации в енергийни напитки или партньорство с други. Ако сделката приключи, Pepsi ще може да сключи партньорства с други производители на енергийни напитки, според Джонстън.
Гигантът за храни и напитки заяви, че не очаква придобиването да окаже съществено влияние върху приходите или печалбата на акция през 2020 г. Ако регулаторите одобрят сделката, се очаква тя да приключи през първата половина на 2020 г.
С изключение на Rockstar, портфолиото за енергийни напитки на Pepsi включва наложената маркаMountain Dew, както и други нейни напитки като Kickstart, GameFuel и AMP.
Pepsi и конкурентът й Coca-Cola хвърлят усилия в нишата на енергийните напитки, тъй като потреблението на газирани напитки намалява в САЩ, но Monster Energy е далеч напред като лидер на пазара на енергийни напитки.
Общите продажби на енергийни напитки в Съединените щати нараснаха с 29,8% от 2013 г. до 2018 г., достигайки приблизително 13,5 милиарда долара продажби през миналата година, сочат данните на Mintel. Енергийните напитки, които представляват 92% от енергийния пазар, са изцяло отговорни за този растеж, установи Mintel.