Превозите на българските транспортни фирми се увеличават

Някои заводи в Централна и Западна Европа спират производствената си дейност, но складовете им продължават да работят

Снимка: Economic.bg/Красимир Свраков

Засега не получаваме от Европа никакви сигнали, че автомобилните превози на товари ще намалеят или даже спрат. Това обясни специално за Economic.bg Георги Петърнейчев, председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (AEBTRI) и бивш заместник-министър на транспорта.

„Напротив, всички европейски институции, с които контактуваме, ни уверяват, че превозите на стоки и суровини не бива да спират, защото спрат ли – ще бъде парализирана не само икономиката, а всичко – практически целият живот. От Централна и Западна Европа ни обясняват, че дори и някои заводи да спрат производствената си дейност за определено време, то в складовете им ще останат дежурни екипи, които ще посрещат камионите, за да им съдействат в процеса на разтоварване и товарене. Така че неочаквано и за самите нас работата през последните дни не само не намалява, но дори се увеличава и вече не можем да насмогнем с автомобили на повишеното търсене на товарни превози. Возят се всякакви стоки - както хранителни – готова продукция и полуфабрикати, така и чисто промишлени“, обобщава Георги Петърчейнев.

Тежкотоварният автомобилен бранш работи усилено, като спазва строго всички предписани предпазни мерки както относно шофьорите, така и спрямо автомобилите, обясни още Георги Петърнейчев. Информацията за всяка конкретна страна обаче постоянно се променя.

„Късно снощи например излезе информация от Турция. С нея съседите ни уведомяват, че камионите, пристигнали на турската граница, могат да продължат пътя си на турска територия, ако пристигат от нискорисковите държави, каквито засега са България, Румъния, Унгария, Чехия и др. Ако обаче камионът идва от високорискови страни, водачът трябва да бъде заменен с български шофьор, който не е пътувал там – и той вече има право да вкара камиона в Турция, да го разтовари, натовари и да го изкара обратно на българска територия, след което другият водач може да си продължи с камиона на Запад. Проверките се извършват чрез дигиталните карти, където се пази цялата информация кога и къде е бил водачът“, обясни Георги Петърнейчев. 

Превозите между Европа и Турция не намаляват, като се возят и много части за автомобили, например между Бурса и Чехия и между други дестинации“ – обясни още председателят на Управителния съвет на AEBTRI.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: превозвачи | превози | транспортни фирми