5 признака, че лидерството не ви е в кръвта

Снимка: Unsplash
22:00 11.02.2020

Темата за автентичното лидерство набра огромна популярност в последно време. Това е един от най-простите и мощни начини за постигане на значителен успех. Дефинирането на автентичността на практика е доста трудно. Но все пак има ясни признаци, по които може да кажете, че един човек определено не е автентичен лидер, пише Business Insider.

Ето ги и признаците:

1. Прекарвате прекалено много време в това да обяснявате, че нямате време

В днешно време всеки човек е доста зает независимо на каква позиция работи. Спрете да носите заетостта си като значка и престанете да се криете зад нея. Хората ще ви уважават повече, ако сте в състояние да останете спокойни дори и в най-напрегнатата ситуация, а не повтаряте постоянно, че сте прекалено заети и нямате време.

2. Използвате прекалено сложни и неразбираеми изрази

Голяма част от мениджърите пишат имейли с фантастични заглавия, сложни термини и много обяснения за нищо. Никой не чете тези сложни имейли. Използвайте хумор, добър тон и разбираеми думи, когато пишете имейли до своите служители. Само така ще успеете да спечелите тяхното доверие.

3. Държите се по един начин по време на работния процес и сте съвсем различни в почивките

За да бъдете успешен и добър лидер, то трябва да се държите по един и същи начин както по време на официална презентация, така и в почивките. А не когато сте пред много хора да се усмихвате и да бъдете любезни, а когато всичко приключи да се намръщите, пише още Business Insider.

4. Говорите повече отколкото слушате

„Подобно на много хора в началото на своята кариера смятах, че за да докажа колко съм добра в това, което правя трябва постоянно да говоря и да показвам колко добри идеи имам“, споделя Ерин Хацикостас кариерен експерт. „От дългогодишния си опит обаче научих, че добрите лидери не трябва винаги да знаят всичко“, казва още тя. Слушайте повече какво казват хората около вас, съветва тя

5. Казвате, че балансът между личния живот и работата е важен, но самите вие не го постигате

Спрете да говорите за баланса между работата и личния живот, а го демонстрирайте. „Не бъдете от онези шефове, които постоянно обясняват, че излизат във ваканция, но когато отиде на почивка не спира да изпраща имейли“, съветва Ерин Хацикостас.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: работа | експерт | съвети | лидерство

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини