Продажбите на коли в Китай с първи ръст от 22 месеца
За годината обаче се очаква спад между 15% и 25%
~ 2 мин.
Месечните продажби на автомобили в Китай нарастват за първи път от почти две години, след като страната отпусна мерките срещу разпространението на коронавируса и отново се отвори за бизнес. Но годишният брой на продажбите вероятно ще е с 25% надолу, ако пандемията продължи, отбелязва Reuters.
Данните за продажбите за април и мрачните перспективи подчертават предизвикателствата, пред които е изправен най-големият автомобилен пазар в света, тъй като той се бори да излезе от продължителен спад на търсенето, изострен първо от търговската война със САЩ, а сега от глобалната криза в здравеопазването.
Дори ако Китай сдържа ефективно огнището, се очаква продажбите на автомобили да спаднат с 15% тази година, от над 25 милиона бройки през 2019 г., заяви Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), най-голямата асоциация в автомобилната индустрия в страната.
През април продажбите на автомобили в Китай достигат 2.07 милиона бройки, което е 4.4% повече спрямо година по-рано. Ръстът идва въпреки спада на продажбите на алтернативни превозни средства за десети месец до 72 000 единици, показват данни на CAAM, които включват електрически коли, плъгин хибриди и превозни средства с водородни горивни клетки.
Продажбите на автомобили в Китай потънаха със 79% през февруари и 43% през март, тъй като строгите мерки за престой у дома държаха купувачите далеч. Месечните продажби за последно са отбелязвали повишение през юни 2018 г.
"Възстановяването на продажбите през април не оправда очакванията, но ще се увеличи през следващите два месеца" поради освобождаването на ограниченото търсене, тъй като мерките допълнително се облекчават, заяви Сю Хайдун от асоциацията.
Континентален Китай отчете 82 918 заболели от коронавирус и 4633 смъртни случая, но новите инфекции от април са доста по-малко спрямо хилядите, потвърждавани всеки ден през февруари, което позволи на властите да рестартират бизнеса и да подпомогнат продажбите на автомобили.
Volkswagen и Nissan отчитат положителни продажби в Китай през април, а предприятията на General Motors в Китай отбелязват двуцифрен ръст на годишна база.
Данните за продажбите за април и мрачните перспективи подчертават предизвикателствата, пред които е изправен най-големият автомобилен пазар в света, тъй като той се бори да излезе от продължителен спад на търсенето, изострен първо от търговската война със САЩ, а сега от глобалната криза в здравеопазването.
Дори ако Китай сдържа ефективно огнището, се очаква продажбите на автомобили да спаднат с 15% тази година, от над 25 милиона бройки през 2019 г., заяви Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), най-голямата асоциация в автомобилната индустрия в страната.
През април продажбите на автомобили в Китай достигат 2.07 милиона бройки, което е 4.4% повече спрямо година по-рано. Ръстът идва въпреки спада на продажбите на алтернативни превозни средства за десети месец до 72 000 единици, показват данни на CAAM, които включват електрически коли, плъгин хибриди и превозни средства с водородни горивни клетки.
Продажбите на автомобили в Китай потънаха със 79% през февруари и 43% през март, тъй като строгите мерки за престой у дома държаха купувачите далеч. Месечните продажби за последно са отбелязвали повишение през юни 2018 г.
"Възстановяването на продажбите през април не оправда очакванията, но ще се увеличи през следващите два месеца" поради освобождаването на ограниченото търсене, тъй като мерките допълнително се облекчават, заяви Сю Хайдун от асоциацията.
Континентален Китай отчете 82 918 заболели от коронавирус и 4633 смъртни случая, но новите инфекции от април са доста по-малко спрямо хилядите, потвърждавани всеки ден през февруари, което позволи на властите да рестартират бизнеса и да подпомогнат продажбите на автомобили.
Volkswagen и Nissan отчитат положителни продажби в Китай през април, а предприятията на General Motors в Китай отбелязват двуцифрен ръст на годишна база.
Данните подкрепят нарастващия оптимизъм, че автомобилният бизнес в Китай се подобрява, но експертите предупреждават, че секторът все още не е извън опасност и продажбите могат да понесат по-голям удар, ако световната здравна криза се задълбочи и се отрази на износа.
Очаква се автомобилният износ в Китай да намалее с 200 000 бройки през тази година, от около 1 милион през 2019 г., тъй като вирусът ерозира глобалното търсене, заяви Чен Шихуа, служител на CAAM, добавяйки, че спирането в задграничните заводи може да наруши производствената верига на Китай.