Продажбите на леки коли в Китай се сринаха с 80%
Дилърстваха отвориха вратите си след карантината, но остават празни
Най-големият
автомобилен пазар в света – китайският – отбелязва срив в продажбата на нови
автомобили с 80% през февруари спрямо същия месец на 2019 г., предава Reuters. Данните са от местната асоциация за леки
автомобили в страната, а причината – епидемията от коронавирус.
„Дилърствата на големите автомобилни производители възстановиха дейността си през първите три седмици на февруари след затварянето на обектите им заради заразата в началото на годината. Посещаемостта им обаче е много ниска“, обявиха в съобщението си от асоциацията. Те очакват сривът в продажбите през февруари да бъде и най-големият за 2020 г.
Японският гигант Toyota бе първият голям международен автомобилен производител, който обяви продажбите си за февруари. Компанията е продала 23 800 броя автомобили от марките Toyota и Lexus миналия месец, което е срив със 70% на годишна база.
Най-големият автомобилен пазар се подготвя за още лоши новини като усилията на страната да ограничи разпространението на коронавируса, който уби над 2 900 души в континентален Китай, разруши и глобалните вериги за доставки и сви клиентското търсене.
Конкурентът на Toyota – General Motors – вторият най-голям чужд автопроизводител – смята, че индустрията се изправя срещу сериозно предизвикателство в първата четвърт на годината, но очакванията са ситуацията да се стабилизира през втората половина, разкри президентът на компанията за Китай Мат Циен. GM се надяват продажбите на леки автомобили да започнат да растат на годишна база през втората половина от 2020 г.