Sony се готви за „поне“ 30% срив на годишната печалба
Бизнесът с телевизори е най-засегнат
~ 2 мин.
Sony прогнозира оперативната ѝ печалба да е свие с поне 30% през тази финансова година до най-ниското си ниво от четири лета насам, тъй като компанията очаква удар върху търсенето на нейните телевизори, камери и сензори за изображение за смартфони. Негативните резултати се задават вследствие на епидемията от коронавирус, уточнява Reuters.
Sony спря производството в някои заводи и претърпя прекъсвания във веригата на доставки, тъй като правителствата по света наложиха продължителни ограничения за движение и бизнес дейност в опит да се ограничи вирусът.
Главният финансов директор Хироки Тотоки заяви, че бизнесът с потребителска електроника, каквато са телевизорите, „е най-силно засегнат в момента, но въздействието ще се разшири и върху други бизнеси“.
Компанията за електроника и развлечения отчете 57% спад на оперативната печалба за тримесечието януари-март до 35.45 милиарда йени (331 милиона долара). За сравнение очакванията на анкетираните от Refinitiv анализатори беше за средно 73.77 милиарда йени.
Компанията не предостави точни прогнози за текущата финансова година, започнала през април, но Тотоки каза, че актуалните изчисления показват, че печалбата вероятно ще спадне „поне около 30%“ спрямо тази от 845.46 милиарда йени от предходната година.
Прогнозната печалба от по-малко от 600 милиарда йени ще бъде най-ниската след годината, която приключи през март 2017 г., когато земетресенията удариха фабрики в Южна Япония, които произвеждат сензори за изображения.
Тотоки заяви, че рентабилността на бизнеса със сензори за изображения на Sony – ключов двигател за растеж – може да се влоши, тъй като избухването на коронавируса може да предизвика сътресения при смартфоните от висок клас с камери с много обективи, които често използват усъвършенстваните сензори за изображения на японския гигант.
Sony контролира 51.5% от 15-милиардния световен пазар на сензори за изображения, според данни на Gartner, благодарение на това, че снабдява повечето световни производители на смартфони, включително Apple и Huawei.
Другата звезда в портфолиото на Sony – геймърското подразделение – все пак отчете по-малък от очаквания спад на печалбата за годината, приключила през март. Бизнесът се повлия положително от епидемията, накарала хората да останат масово по домовете си, респективно тласнала ги да играят повече на конзоли например.