Все повече българи се интересуват от българска мода
Продължава тенденцията да се предпочита пазаруването онлайн
Българските потребители имат все по-голям интерес към закупуването
на българска мода, но пред тях все още има бариера, тъй като те често изпитват
затруднение да открият къде и как могат да купят родна мода онлайн. Това става
ясно от проучване на онлайн модната търсачка GLAMI за последните потребителски
нагласи при онлайн пазаруването в България по време и след извънредното
положение.
От анкетата става ясно, че едва 15% от клиентите целенасочено са направили покупка с цел подкрепа на местния бизнес, но все пак данните отчитат ръст в това предпочитание още преди кризата с коронавируса.
Друг тренд е, че българските клиенти продължават да изместват пазаруването на мода от физически магазини в онлайн среда, като пандемията значително е засилила този процес. Това затвърждава тенденцията за изместване на физическите магазини с тези онлайн през последните години.
„Резултатите от последното ни проучване ясно показват, че българите не само не са спрели да пазаруват мода онлайн, но и че този процес се засилва все повече“, коментира Антон Панджаров, мениджър бизнес развитие в дружеството.
Модната платформа отчита лек спад и промяна на закупените артикули по време на домашната изолация, но за сметка на това част от клиентите са увеличили бюджетите си за модни стоки. След отслабване на мерките от компанията наблюдават възвръщане на интереса на потребителите.
Онлайн шопингът търпи знaчително развитие в модния бранш, казват от платформата за пазаруване. 12% от запитаните в проучването посочват, че пазаруват мода онлайн за първи път, което пък потвърждава нарастването на интереса в тази сфера. Това личи и от отговорите на 49% от клиентите, които планират да пазаруват повече онлайн след извънредното положение, тъй като са открили нови онлайн магазини, а и са се убедили в предимствата на този вид пазаруване. Едва 6% са клиенти, които нямат търпение да се завърнат към пазаруването в търговски обекти, след тяхното отваряне.
Те отчитат, че по време на извънредното положение спадът на пазаруването на мода онлайн е бил сравнително малък и кратък като продължителност на фона на общия спад в някои други индустрии. 74% от запитаните са реализирали покупка в този период, като 46% са похарчили сума, сходна с тази от преди кризата, а 16% са увеличили разходите си.