Желязков: Предвидени са 140 млн. лв. за подвижен състав в БДЖ

Транспортният министър напомни, че постъпленията от концесията на Летище София ще се инвестират в железниците

Снимка: Economic.bg
08:27 11.11.2019
За следващата година е предвидено да бъдат инвестирани 140 млн. лв. в подвижен състав на Български държавни железници (БДЖ). Това каза министърът на транспорта Росен Желязков в сутрешния блок на bTV по повод сигнал за редовни закъснения на влаковете между София и Своге.

По думите на зрител на телевизията всяка вечер на пътниците им се налага да стоят на гарата над час и да чакат идването на влака. През последните три месеца това явление е станало редовно.

Желязков обясни, че причината за закъсненията са недостиг на тягов състав и вагони, както и на лоша организация.

„Това ще продължи до средата на следващата година – тогава ще приключат ремонтите и ще има доставка на влакове под наем“, каза транспортният министър и добави: „Лошата организация обаче е по-сериозният проблем. Дружеството не можа да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици“.

По думите му обаче има съпротива срещу промяна на процесите. „Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества – Товарни и Пътнически превози. Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер“, каза Желязков.

По думите му хоризонтът за реформа на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.

Желязков посочи, че в момента субсидията на държавата за БДЖ осигурява 80% от приходите на дружеството. Той напомни за плана на правителството да инвестира постъпленията от концесията на Летище София в БДЖ и посочи, че първоначалното плащане за въпросната концесия е 550 млн. лв.

Министърът на транспорта каза също, че има задвижен проект за одълбочаване на варненското пристанище, за да могат да идват големи кораби. „Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето“, обясни Желязков.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | влакове | вагони | локомотиви | Росен Желязков | подвижен състав | концесия на Летище София

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини