Microsoft със слаби продажби на Surface
По данни на анализатор от UBS, компанията е успяла да продаде за последното тримесечие на 2012 година едва 1 млн. броя от своя таблет Surface RT
Последното тримесечие на 2012 година за софтуерния гигант Microsoft ще бъде с по-слаби резултати от очакваното заради занижено търсене на персонални компютри и таблети, показват данни на анализатора от UBS Брент Тил. По негова оценка, компанията е успяла да продаде за тримесечието едва 1 млн. броя от своя таблет Surface RT. Този резултат е доста по-малък от прогнозираните от анализаторите 2 млн. продажби на продукта.
При средна цена на таблета повече от 500 долара продажбите на Surface по време на ваканционния сезон са донесли на компанията повече от половин милиард долара, а до края на годината се прогнозира приходите да достигнат няколко млрд. Това е от ключово значение за компания от ранга на Microsoft, която е в пряка конкуренция с продукта на Apple iPad и се бори за стабилни пазарни позиции. Една от водещите разлики между двете устройства е клавиатурата и тъчпадът на Surface, които са от вътрешната страна на капака на неговия дисплей.
През юли 2012 г. главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър постави за цел пред компанията през 2013 г. да бъдат продадени няколко милиона таблета. Към Surface Pro, който ще влезе в търговията по-късно през месеца, Тил има по-високи очаквания.