Одобриха концесионера на гарата в Пловдив
Автобусната компанията "Карат-С" и строителната "Биад-С" ще управляват гаровия комплекс през следващите 35 години
Единственият кандидат да управлява Централната ж.п. гара в Пловдив - ДЗЗД „Железопътна гара – Пловдив”, беше одобрено за концесионер на комплекса. Решението беше гласувано на днешното редовно заседание на Министерски съвет.
Обединението получава правото да управлява пловдивската гара в следващите 35 години. В консорциума влизат автобусната компанията "Карат-С" на Миролюб Столарски и строителната фирма "Биад-С" на Светослав Глосов, председател на Българската камара на строителите.
Офертата на обединението и обвързващото предложение към нея отговарят на изискванията на Закона за концесиите, съобщиха от правителствената пресслужба.
Инвестициите, които обединението ще направи за срока на концесията, са в размер на 11,2 млн. лв. без ДДС. За първите четири години вложенията трябва да са 9 850 000 лв.
Концесионерът се задължава да реставрира сградата на гарата. Той ще изпълнява дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и др.
"Гаровия комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги. Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на ж.п. гарата като паметник на културно-историческото наследство.", гласи съобщението на МС.
С друго решение правителството прекрати откритата през 2012 г. процедура за предоставяне на концесия за услуга на пристанищен терминал Тутракан поради неподаване на оферти.