Приходите на L'Oreal растат благодарение на луксозни марки
Оборотът на компанията се повиши с 5.1% до 5.93 млрд. евро
Най-големият световен производител на козметика - L'Oreal SA отчете по-високи приходи от прогнозираните от анализаторите, благодарение на по-голямото търсене на луксозните марките на компанията, което помогна да се компенсира слабостта на продажбите при професионалните продукти.
През първото тримесечие приходите се повишават с 5.1% до 5.93 млрд. евро (7.8 млрд. долара), става ясно от изявление на базираната в Париж козметична компания. В анкета на Bloomberg анализаторите прогнозираха оборот от 5.85 млрд. евро.
Приходите от продажбите на професионална козметика намаляват с 0.4% заради "трудната ситуация" в южната част на Европа, обясняват от L'Oreal. Главният изпълнителен директор на концерна Жан-Пол Агон обаче пояснява, че бизнесът с луксозна козметика в Китай "се справя доста добре". По думите на Агон ръстът на тези продажби във втората по големина икономика е 20% през първото тримесечие. "Глобалният пазар на луксозни стоки ще нарасне с 4-5% през тази година, или малко по-ниско от миналата", каза още Жан-Пол Агон.
Книжата на собственика на марките Body Shop и Garnier вчера се повишиха с 0.2% до 121.15 евро за акция. Това даде 73.2 млрд. евро пазарна капитализация на производителя на грима Maybelline.