Пристанище Варна има проблем със собствеността на земята
Според изпълнителния директор на порта, ако се реши проблемът със собствеността и се направи ПУП, концесията ще се отпуши много бързо
Пристанище Варна-Запад има много проблеми със собствеността на терените, което и една от основните причини за забавянето на отдаването на концесия на отделни части или на цялото пристанище Варна. Това заяви капитан далечно плаване Данаил Папазов, изпълнителен директор на порта, предаде "Стандарт".
"Навремето порт Варна-Запад е било строено по единна план-сметка заедно с девненските заводи и сега разделението на собствеността се осъществява много трудно", обясни Папазов. Според него това е и причината за забавянето на изготвянето на подробния устройствен план (ПУП) на пристанище Варна-Запад и на всички проекти за разширението и преустройството му, коментира Папазов.
"Като се реши проблемът със собствеността и се направи ПУП, концесията ще се отпуши много бързо", обясни той. "Кога ще бъде взето самото решение за отдаване на концесия вече зависи от отдел "Концесии" и от ръководството на министерството на транспорта", коментира Папазов.
Той обясни, че порт Варна е 100% държавно дружество, но ръководството му нито е страна, нито участва в комисията, която разработва плановете за отдаване на концесия. "Възможно е пристанището да остане още дълго време държавно", каза Папазов. "Разбира се, най-съвременният вариант за развитие на едно пристанище е публично-частното партньорство и смея да твърдя, че ние не бягаме от него", добави той.
"При добро законодателство, при взаимно изгодни условия на договора за концесия и при наличието на сериозни инвеститори, концесията би била много добра за развитие на което и да е било българско пристанище", категоричен е капитан Папазов.