Автомобилният бизнес на "Еврохолд" буксува
Премийните приходи от застраховки обаче се повишават
Продажбите на автомобили, реализирани от "Авто Юнион" са се понижили през май и през петте месеца от началото на 2013 г. Това става ясно от съобщение до инвеститорите, публикувано от "Еврохолд България" АД, под чиято шапка е търговецът на коли "Авто Юнион".
През май автомобилният холдинг отчита 20% спад в продажбите до общо 183 продадени автомобила спрямо реализираните 230 коли през месец май 2012 г. За петте месеца от началото на 2013 г. автомобилният холдинг в групата на "Еврохолд" отчита 814 продажби на нови леки и лекотоварни автомобили спрямо 928 броя за съпоставимия период на 2012 г.
Най-голям брой продажби през май отчитат "Булвария" (продава марките Opel и Chevrolet) с реализираните 62 продажби, следвани от "Еспас Ауто (дилър на Renault и Dacia) с 36 продадени автомобила. "Ауто Италия", което продава Alfa Romeo, Fiat, Lancia и Maserati, е доставило до крайни клиенти 30 коли, а "Нисан София", което дистрибутира Nissan е продало 28 автомобила. Дилърът на Mazda "Стар Моторс" e продал 26 нови коли.
За сметка на по-малкото продажби на нови автомобили, застрахователният подхолдинг на "Еврохолд" - "Евроинс Иншурънс Груп" (ЕИГ) отчита повече приходи през май и през януари-май. Премийният приход на застрахователя през миналия месец се повишава с 39.9% на годишна база до 14.2 млн. евро.
За първите пет месеца на годината ЕИГ отчита 15.8% ръст на премийния приход, който достига 70.9 млн. евро.