"Български пощи" получи сертификат за качество
След проведен одит на Системата за управление на качеството, сертификатът за качество по ISO 9001:2008 на "Български пощи" ЕАД беше подновен за следващите три години (2013 - 2016 г.)
След проведен одит на Системата за управление на качеството, сертификатът за качество по ISO 9001:2008 на "Български пощи" ЕАД беше подновен за следващите три години (2013 - 2016 г.). Заключението на водещия одитор е, че Системата за управление на качеството в дружеството е в съответствие с изискванията на стандарт ISO 9001:2008 и може да се смята за ефективна и да гарантира изпълнението на поставените цели.
Стандартът ISO 9001 изисква да се планира, разработи, внедри и поддържа и постоянно да се подобрява документирана система, която включва:
- управление на документи и данни, политика и цели по качеството, отговорности и комуникации;
- управление на ресурсите (компетентен персонал, определена и поддържана инфраструктура и управлявана работна среда);
- осигуровки за качество по етапите на възпроизводствения процес (планиране на продукт, комуникации с клиента, проектиране и разработване, закупуване, "производство" и процеси след производството);
- събиране и анализ на данни, наблюдение и измерване на процеси и продукти;
- вътрешни одити, коригиращи и превантивни действия, прегледи от ръководството.
Външната полза от ISO 9001 е в повишеното доверие на клиента. Сертификатът по ISO 9001 показва на клиента, че срещу него стои стабилен партньор, който работи по ясни правила и защитава неговия интерес. Притежаването на сертификат по ISO 9001 често е изискване в търгове и обществени поръчки.
Вътрешната ползва за организацията, внедрила ISO 9001 е в това, че системата налага строг организационен ред, изяснява кой, какво, къде и как извършва във фирмата, и всичко това се описва в процедури и инструкции. Това гарантира недопускане грешки от организационен характер.