Facebook осребрява мобилната реклама
Социалната мрежа отчете приходи от 1,81 милиарда долара, което е ръст от 53%, спрямо 1,18-те милиарда, постигнати година по-рано
Facebook отчете по-високи от прогнозираните приходи за второто тримесечие на 2013 година главно благодарение на силно растящата мобилна реклама, съобщава Financial Times. Социалната мрежа отчете приходи от 1,81 милиарда долара, което е ръст от 53% спрямо 1,18-те милиарда, постигнати година по-рано.
"Постигнахме добър напредък в това да увеличим базата си от потребители и да увеличим участието", заяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Мрежата вече има 1,15 млрд. активни потребители всеки месец, една пета повече от същия период година по-рано, като ежедневно активните стига 699 милиона, или ръст от 27 на сто.
Освен това делът на потребители, използващи смартфони и таблети за достъп до интернет расте все повече. Малките екрани затрудняват показването на реклами, което се оказва голям проблем за компании като Facebook.
Според анализатори новите мобилни реклами на социалната мрежа, излизащи директно в новинарския поток на потребителите генерират повече приходи от другите форми на онлайн реклама.
„Инвестициите, които направихме през последната година наистина се отплащат, до позиция при която компанията процъфтява в мобилния свят“ – казва главният финансов директор Дейвид Еберсман.
Добрите резултати върнаха част от доверието на инвеститорите. Въпреки това акциите остават с 20% по-евтини от дебютната си цена през май 2012г.