Opel и BMW вече губят от слабата рубла
Вероятно с най-много загуби ще са още aктивните в Русия Adidas и Metro, прогнозира Deutsche Welle
Петата колона?
Двустранната търговия вече страда, като това не се дължи толкова на кримската криза, колкото на последвалото девалвиране на руската рубла, информира Deutsche Welle (DW).
„Ние вече отчитаме загуби, заради курса на рублата”, призна в интервю за Automobilwoche президентът на Opel Карл Томас. Според него Русия е „най-перспективният пазар” за компанията. Точно по тази причина Opel е инвестирал големи суми в рекламни кампании в руските медии.
Не толкова ситуацията в Украйна и Крим, колкото евтината руска рубла притеснява и централата на концерна BMW в Мюнхен. „Ние се сблъскахме с явни рискове във валутната сфера: рублата сега е много слаба”, оплака се на свой ред финансовият директор на баварската компания Фридрих Айхинер. Според него само в случай, че не последва ескалация на кризата в Украйна, на BMW няма да се наложи да преразглежда прогнозите си за 2014 г.
DW припомня, че се очакват финансовите отчети и прогнози на много немски компании и ще лъснат нови губещи от слабата заради санкциите рубла. „Може смело да прогнозираме, че в този списък ще се окажат производителят на дрехи и обувки Adidas, търговската верига Metro и още редица компании. Дали те ще поискат да влагат пари в разширяването на присъствието си на руския пазар и откриването на нови фирмени магазини при тази ситуация, засега не е ясно”, констатира германската медия.