Най-масови са заявленията за щети по автомобили
Само днес очакваме около 1000 подадени, каза изпълнителният директор на ЗАД "Армеец" Цветанка Крумова
- В какъв срок ще приемате заявления за щетите, нанесени от опустошителната градушка?
Срокът за подаване на заявления се увеличава от 7 на 15 работни дни, но при необходимост този срок може да бъде и удължен допълнително. Уведомленията за щета могат да бъдат подавани и по електронна поща, като клиентите подали в този вариант уведомление, ще имат възможност да направят оглед в удобно за тях време.
- Какво ще последва ако някои хора не успеят да подадат заявки в удължения срок?
Аз мисля, че сме създали достатъчно възможности за заявяване на претенции, включително и мейл. Мисля, че всеки може да се възползва от този начин на уведомление. Заявки се приемат във всичките ни офиси в цялата страна.
- Кои щети са най-масови - счупени прозорци, стопове...?
В момента най-масови са заявленията за щети по автомобили. Най-вече това са счупените стъкла. Нарушена е целостта на автомобилите, има вдлъбнатини от градушката. Естествено има и щети по сгради, като например счупени прозорци.
- В какъв срок започнахте да получавате сигналите - изчакваха ли хората до последно или работата продължи до късните часове вчера?
Уведoмлението за застрахователно събитие по нашите условия трябва да се подаде в 7-дневен срок, но предвид масовия характер на това бедствие, ние сме удължили срока на 15 дни. Както вече споменах, има възможност да бъде удължен и още, ако се окаже, че има много желаещи да заведат уведомление. Така или иначе хората имат интерес да ремонтират автомобилите си и да се възползват от застраховката, която са си сключили. Затова те би трябвало да направят това уведомление. Огледът може да бъде направен във всички наши офиси и ликвидационни центрове.
- Какъв е срокът, в който е редно хората да алармират за щети?
Стандартната процедура е да се направи оглед и оценка на щетите в 7-дневен срок, за да можем да изплатим обезщетението, или автомобилът да бъде насочен към сервиз, където ще бъде ремонтиран ако клиентът има право на тази услуга.
- Имате ли данни за броя на щетите, нанесени в София?
Все още не мога да кажа точен брой. Очакваме днес да получим над 1000 уведомления. Ние правим всичко възможно. Да не забравяме все пак, че това е едно извънредно бедствие. Мобилизирали сме всички усилия на компанията и екипите работят в извънреден режим. Също така сме удължили и работното време, ще работим и в събота. Мисля, че ще успеем да се справим с тази ситуация.
- Как работят екипите ви в подобна ситуация? Ще успеете ли да откликнете на всички сигнали на клиенти?
Сами разбирате, че става въпрос за голям обем от претенции, които ние трябва да обработим и това се отразява на усилията на хората. Те трябва да могат да работят в подобни ситуации със същото качество, с което са работили винаги.
- В какъв срок ще бъдат изплатени средствата за щетите?
Голяма част от автомобилите имат право на ремонт в сервиз като начин на обезщетение. Те ще получат от тези възлагателни писма, за да се извърши ремонтът в съответния сервиз или в официалния сервиз. Това зависи от възрастта на автомобила. Тези, които пожелаят да бъдат обезщетени по експертна оценка, по закон обезщетенията се изплащат в 15-дневен срок след представяне на последния документ.
- Кои са най-честите неща, които хората бъркат и трябва да направят в ситуации на бедствия, кризи, аварии?
Много е трудно да се каже, защото бедствията не си приличат. Те са извънредни ситуации, тъй като са извън рамките на нормалното стечение на риска. Като цяло трябва да кажем, че хората не бива да изпадат в паника. Ние ще свършим своята работа за клиентите ни, които са си платили застраховки.