BМW субсидира китайските си дилъри с $820 млн.

Дистрибуторите прекратиха поръчките, след като не успяват да реализират печалба

BMW се съгласи да плати 5,1 млрд. юана (около 820 млн. щатски долара) на китайските си дилъри, с които ще бъдат покрити загубите им, съобщава Bloomberg. Решението идва, след като дистрибуторите в най-многолюдната страна в света на практика преустановиха поръчките си към производителя.

Заместник-главният секретар на Асоциацията на автомобилните дилъри в Китай Сон Тао обяви, че това е най-голямата помощ, предоставяна на бранша в Китай от един производител досега. Организацията представлява интересите на търговците на дребно по време на преговорите с BMW. Все още обаче не е постигната договореност за броя продажби, които биха гарантирали годишен бонус през 2015 г. за дистрибуторите.

Чуждите марки увеличават производствените си възможности и разширяват все повече търговската си мрежа в опит да си осигурят предимство в битката за пазарен дял. На този фон дилърите се противопоставят на налаганите досега цели, определяйки ги като нереалистични. Изпълнението им е ключово за резултатите на търговците, тъй като годишните бонуси съставляват около половината от общата печалба в сектора.

Асоциацията публикува данни, според които наличните при дилърите автомобили са най-много от август 2013 г. насам. "Забавеният темп на растеж на продажбите очертават едно ново "нормално" ниво", се казва в официалното съобщение на компанията. Освен спада в икономическия растеж, основен фактор е и наложените от редица големи градове ограничения за регистрирането на нови автомобили, целящи контрол върху замърсяването на въздуха.

Действието на BMW ще постави под натиск останалите производители да предприемат сходни мерки. Около 10% от представителите на Toyota заявиха, че имат готовност да прекратят дейността си, след като трайно не могат да реализират печалби от продаваните автомобили.

„Подкрепа в такъв мащаб е необичаен ход за производител на автомобили. В дългосрочен план, обаче, поддържането на добри отношения с дистрибуторите е от техен интерес и те трябва да се съобразят с интересите на партньорите си”, коментира за агенцията Хан Вейки, анализатор за CSC International.

Акциите на BMW във Франкфурт поевтиняха в началото на деня с близо 3%, но след това инвеститорите възстановиха доверието си и спадът бе ограничен - 1% до 87,13 евро за брой. Пазарната капитализация на германската компания се е увеличила с 6,84% за последната година до близо 55,3 млрд. евро.


Производителят е доставил в Китай 415 200 автомобила за първите 11 месеца на 2014 г. Компанията оперира посредством 440 големи и 100 по-малки представителства в страната. Плановете ѝ са дилърите да разнообразят предоставяните услуги с продажба на употребявани автомобили и финансов лизинг, което се предполага, че ще укрепи резултатите им.

BMW планира също да удвои до шест произвежданите в Китай модели през следващите години.  




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.

Източник: Bloomberg

Етикети: Китай | BMW | субсидии | продажби | дистрибутори | визови изисквания