Lufthansa разработва нова концепция с по-евтини билети
Компанията иска да разширява присъствието си в страната
Всичко започва през далечната 1970 г., когато Lufthansa получава писмо по пощата, с което България й разрешава да направи първия си полет в страната между София и Франкфурт. Днес вече компанията има 45 годишна история на българския пазар и е създала силни връзки между България и останалите части на света. За големите успехи и бъдещите планове на авиокомпанията, екипът на Economic.bg разговаря с Александър Толвет – генерален мениджър на Lufthansa за България.
- Каква е равносметката на Lufthansa за всички тези години в България?
Основният акцент беше първият полет в България. Друго много важно нещо за нас е, че един български пилот успя да стане водач на самолет А 380. От тази година Swiss възобновиха работата си тук и вече имаме полети на компанията. Като германска компания, беше много вълнуващо да видя развитието й тук.
- Как се развива пазарът у нас в сравнение с другите европейски пазари?
Интересна е ситуацията в България, защото забелязахме, че миналата година пазарът не нарасна, но остана стабилен. Ние увеличихме броя на пасажерите, но пазарът остана на същото равнище. Тази година вече забелязваме положително развитие. Все повече хора пътуват, както за бизнес, така и с други цели. В сравнение с другите региони, за нас пазарът в България се развива и разширява много значително. Основните и най-силни за нас държави в Централна и Източна Европа са България, Румъния и Полша. Това е регионът с най-голям растеж за нас.
- Какви са бъдещите проекти и инвестиции на Lufthansa в страната ни?
Доста инвестирахме вече, например миналата година добавихме още един ежедневен полет до Франкфурт. Това, че Swiss отново започнаха да работят в страната е една голяма инвестиция и затова сега искаме да стабилизираме ситуацията. Непрекъснато наблюдаваме какви възможности има за разширяване на пазара и това, което мога да кажа не в близко, а в по-далечно бъдеще е, че според нас има потенциал за разрастване във Франкфурт и в Дюселдорф.
- Възможно ли е компанията да започне да се конкурира с нискотарифните авиационни линии, пускайки по-евтини билети, въпреки, че е насочена към друг таргет, с цел достигане до по-голяма аудитория?
Да, първо имаме тази нова концепция на цените с трите вида икономическа класа. Най-евтините билети са Light и там се позволява само ръчен багаж и наистина билетите са по-евтини от настоящите. Другото нещо е Eurowings, което е нискобюджетна авиолиния, която въведохме и сме в очакване да видим какво ще бъде развитието й.
- Какво си пожелава Lufthansa за рождения ден?
Моето желание е свързано с това да се разрастваме още в България, защото аз обичам страната и изпитвам особени чувства към нея. Затова ще се опитам да направя всичко възможно да се развиваме повече тук с по-големи възможности.