Мишел Фуйе:

Най-търсени са кредитите до 5000 лева

Изгодният лихвен процент е сред най-важните фактори при избора на финансова институция

За потребителските кредити, бизнес средата у нас, тенденциите в пазара на дребно, новите услуги и възможности на компанията, Economic.bgразговаря с Мишел Фуйе, изпълнителен директор на „БНП Париба Лични Финанси“.


- Г-н Фуйе, в кои региони на България най-често се теглят кредити?

Около 42% от ползвателите на кредити в България живеят в областните градове. От София са 15%, а 27% са в селата. Това показва националното проучване „Нагласи и навици на използване на кредити”, което проведохме през второто тримесечие на 2015 г. 

Що се отнася до клиентите на БНП Париба Лични Финанси, България, при нас е по-висок процентът на хората от малките градове – 33%. Голяма част от тях се възползват от удобните решения за кредитиране, които предлагаме – кандидатстване за потребителски кредит през сайта на компанията, който е „виртуален магазин за кредити” и през онлайн магазините на търговските ни партньори, в който офертата за покупка на стоки на изплащане е удобно интегрирана и процесът е изключително лесен и бърз. Така и хората, в чийто градове няма големи магазини за бяла и черна техника, например, могат да си купят всичко необходимо за домакинството без да се налага да пътуват до някой по-голям град.

- Каква е средната сума, която взимат българите?

Данните от проучването показват, че над 70% от потребителските кредити са на стойност до 5 000 лева, а 15% са на в размер 5000 – 10 000 лева. Над 10 000 лева са 8% от кредитите. При нас делът на големите кредити е по-висок – 15%. Това се дължи на увеличаването на кредитния ни лимит до 70 000 лева и на разширяването на портфолиото от потребителски кредити, които предлагаме. През миналата година стартирахме специализирани кредити за покупка на нови и употребявани коли, а наскоро пуснахме и програмата „Домашни ремонти”, която предлагаме през фирми партньори и с която всеки може да финансира ремонта на жилището си по същия удобен начин, както и ако си купува телевизор на изплащане.

Какви са основните критерии при избор на финансова компания?

За 60% от участниците в проучването „Нагласи и навици на използване на кредити” изгодният лихвен процент е един от най-важните фактори при избора на финансова институция. Удобството при кандидатстване е посочено като важен критерий от 43% от анкетираните, а 41% търсят институция, при която няма скрити условия. Сред останалите важни критерии са бързината и доверието. От участниците в проучването 34% заявяват, че одобрението до 1 ден е изключително важно, а 41% подчертават, че при избора на финансова компания търсят препоръка от приятел или роднина.

Ние се стремим да отговорим на тези основни изисквания на клиентите и затова всички наши продукти са с фиксирана лихва и непроменящи се условия за целия срок на договора. Освен това нямаме скрити такси и запознаваме клиента с всички клаузи по договора.

Удобството при кандидатстване се изразява в лесна процедура за кандидатстване, която пести време на клиента и възможност за използване на алтернативни канали като интернет и телефон. Мога да каже, че клиентите оценяват високо нашите инвестиции в тази посока и към момента близо 20% от запитванията за кредити към нашата компания са през интернет.

По отношение на алтернативните канали за кандидатстване, данните от проучването показват, че едва 10% от потребителите на кредити у нас са ги ползвали. В същото време 26% от интервюираните декларират, че в бъдеще биха кандидатствали дистанционно през интернет или по телефона. За сравнение, 30% от клиентите на БНП Париба Лични Финанси, България заявяват, че имат опит с различни от офис на компанията канали. Над 60% от тях смятат, че кандидатстването през алтернативни канали е улеснило процеса.

Хората искат и бързо одобрение на молбите и превод на средствата. Одобрение до 24 часа е особено важно за 34% от ползвателите на кредити. Други 51% посочват, че желаят да получат одобрение до 1 седмица. За да отговорим на тези изисквания, ние разработихме и прилагаме иновативна и ефективна система за одобрение на молбите. Така над 70% от клиентите получават отговор на молбите за покупка на стоки на изплащане до една минута, а останалите в рамките на 15 минути. Компанията дава становища на молбите за потребителски кредити до 1 час, а средствата се превеждат на клиента до 24 часа. Така отговаряме на търсенето на 44% от потенциалните ползватели на кредити, за които превод на парите до 24 часа е важно условие при избор на кредитна институция.

Разбира се, много важно е и доверието към финансовата институция. Според данните от проучването „Нагласи и навици на използване на кредити” 41% от потребителите на кредити в България избират финансова компания след препоръка от приятел или роднина. Други 39% заявяват, че кандидатстват за кредити от компания, с която са имали предишен опит.

- Какъв процент от потребителите обслужват кредитите си навреме? Има ли просрочия и за какъв период?

Мога да заявя, че качеството на нашия портфейл непрекъснато се подобрява и, че през последните няколко години нивото на необслужвани кредити при БНП Париба Лични Финанси, България е ниско. Например, 97 от 100 клиенти, които ползват нашия потребителски кредит за покупка на стоки на изплащане, редовно внасят вноските по заемите си.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: кредити | потребители | winelover against cancer | приют

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини