Ваканция в роуминг - колко ни струва?

Ако пътувате в ЕС, сметката ви няма да е солена, уверяват от Еврокомисията

От април 2016 г. роумингът на територията на ЕС ще поевтинее още повече, а от юни 2017 г. таксите за роуминг ще останат само спомен, обещават от Европейската комисия. Какво обаче е положението сега?

Ако това лято пътувате в други страни от ЕС, не се притеснявайте - ще можете да се насладите на почивката си и да поддържате връзка със своето семейство и приятели у дома, без сметките за телефон да съсипват бюджета ви, уверяват от ЕК.

През последните години Комисията работи за намаляване на пределните цени за роуминг (максималните цени, които клиент на мобилен оператор от ЕС може да плаща, когато използва телефона си в роуминг).

Факт е, че все повече мобилни оператори в Европа дават възможност за използване на мобилни услуги в чужбина по цените, които плащаме у дома, срещу дневна, седмична или месечна фиксирана такса. Подобни оферти се срещат по-често през летните месеци, затова, преди да предприемете пътуване, проверете какво предлага вашият оператор, съветват от ЕК.

Максималните цени през 2015 г. (без ДДС) за изходящо повикване например са поевтинели с 5 евроцента и от 24 евроцента на минута през 2013 г. - в момента те са 19 евроцента. При входящото повикване от 7 е цената е паднала на 5 евроцента на минута. Изпращането на текстово съобщение е вече 6 евроцента, с 2 по-малко в сравнение с 2013 г. Изтегляне на данни/сърфиране в интернет от 45 евроцента на мегабайт, сега е 20 евроцента на мегабайт.

От Европейската комисия ни предупреждават, че независимо от това къде пазаруваме в границите на Общността, винаги имаме основни потребителски права. От 2014 г. насам благодарение на нови правила на ЕС потребителите вече разполагат с 14 дни, за да върнат стоки, купени от разстояние - по интернет, по пощата или по телефона.

Потребителите в ЕС имат право на двегодишна гаранция, според която продавачът е длъжен да поправи или замени безплатно дефектните стоки. Ако не е възможно това да бъде извършено в разумен срок или без да ни причини неудобство, можете да поискате да върнат парите или да ни направят отстъпка от цената.

Благодарение на европейската процедура за искове с малък материален интерес, при закупен дефектен продукт в чужбина, можем да поискаме да ни върнат парите. За целта трябва да следваме три прости стъпки. От тази процедура можем да се възползваме в редица случаи и във всички страни от ЕС без Дания. Това е по-бърза и по-евтина алтернатива на традиционните съдебни процедури и в момента може да се използва при търговски сделки, включително сделки с участието на потребители, на стойност не повече от 2000 евро. Трябва само да бъде изпратен стандартен формуляр до компетентния съд.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: ЕС | ваканция | тарифи | автомобилни компоненти

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини