Първото електрическо Ferrari
Електрическият вариант на италианския суперавтомобил е почти 2 пъти по-мощен от оригинала
Електрическо Ferrari... как само звучи. Доста смел проект, който всъщност вече е
реализиран.
Използвно е само купето на Ferrari 308 GTS от 1978 г., но всичко останало е
разработка на компанията Electric GT, специализираната в модифициализирането на конвеционални
автомобили в електрически.
Електромобилът запазва името на оригиналния модел на Ferrari, като сменя само последната буква “S” с “E”, което означава, че двигателят е електрически. Интересно е, че автомобилът е бил почти напълно унищожен и обгорян. Това не се оказало голям проблем за инженерите на Electric GT, защото те се нуждаели само от здраво купе, за да го превърнат в електрическо бижу.
Електрическият вариант на Ferrari е почти да пъти по-мощен от оригинала си. Причината са поставените в средната на шасито електромотора, задвижващи задните колела. Те са произведени от Hi Performance Electric Vehicle Systems (HPEVS) и общата им мощност е 415 к.с.
Батерията, захранваща 308 GTЕ е с капацитет от 30 кВтч, което според американските стандарти предоставя пробег от около 160 км. Очаква се по-късно да се предлага и версия с 60 кВтч. Трансмисията в автомобила не е изобретена нито от Ferrari, нито Electric Gt. Тя е дело на Porsche.