София се превръща в Балканска столица на виното

13 държави ще се борят за винения Гранд трофей на Балканите

За 5-ти пореден път София ще се превърне в столица на Балканското вино. Световни имена от винения бранш  ще оценяват балканските вина, в рамките на петото юбилейно издание на Балканския международен винен конкурс и фестивал (BIWC) 2016, което стартира утре. В първите два дни от изложението ще има конкурсна част, в която топ специалисти от Masters of wine ще дегустират вината от 12 балкански страни, както и държавата-партньор извън тази територия – Израел.

„На 28 и 29 май форумът, който ще се проведе в Гранд хотел София, ще бъде открит за посещение от абсолютно всички винени любители“, заяви Галина Нифору, директор на Балканският международен винен конкурс и фестивал (BIWC). Във фестивала ще участват над 55 изби. 

„Ще има много интересна съпътстваща програма, майсторски класове и лекции от световни винени експерти, част от журито. На 28 вечерта ще се проведе гала вечеря и церемония по награждаване, на която ще стане ясно кой ще грабне гранд трофея за най-добро вино на Балканите“, отбеляза Нифору. Тя изрази увереност, че България има реален шанс да спечели гранд трофея, тъй като вече е получавала приза два пъти.


Всички, които присъстват на най-голямото винено изложение на Балканите, ще могат да опитат късмета си и да участват в томбола с награда - винен уикенд за двама в спа хотел. 

Целта на конкурсното изложение е да се промотират вината на балканските страни. От друга страна участниците виждат конкуренцията, състезават се помежду си и това води до старание за предлагане на по-качествено вино и повишаване на винената култура. Председателят на БТПП Цветан Симеонов коментира, че подобен фестивал допринася за подобряване на международното присъствие на България.

Във връзка с рекламата на българското вино, Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ) коментира, че до момента има 4 спечелени проекта, които ще бъдат финансирани, за да промотират гроздовото питие на територия извън ЕС. Той изтъкна и успехът на българските винопроизводители по време на конкурса „Световното по вино“, който се проведе в Пловдив на 29 април. В конкурса участваха 9000 вина от цял свят, българските мостри бяха 257, от които 109 спечелиха медали, като 47 бяха златни. „Получи се добра реклама на България, спечелихме абсолютно заслужено“, допълни Коев.

Коев увери също, че няма рекламация на българско вино на пазарите, за които страната ни изнася, което означава, че понятието фалшиво българско вино е останало в историята. „И на вътрешния ни пазар няма консумация, довела до здравословни проблеми на консумиращи тази напитка“, категоричен бе той.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: София | конкуренция | състезание | винопроизводители | качество | държави | фестивал | Ирина | Геотрейдинг АД | Златица | 16 обектива

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини