Българка оглави една от най-големите немски компании

40-годишната Анна Димитрова разбива митовете, че жените не са успешни мениджъри

22:21 17.10.2016

Българката Анна Димитрова вече заема висок пост в ръководството на една от най-големите компании в Германия – Vodafone.

За мениджър в Германия Анна Димитрова отговаря на всички условия за многообразие. Тя е жена, от България, майка на 6-годишно дете. Също така е и член на изпълнителния борд на телекомуникационния гигант Vodafone в Германия, съобщава Handelsblatt.

Анна Димитрова поема поста на изпълнителен директор по стратегията и дигитализацията на Vodafone в Германия. Само на 40 години тя е постигнала повече, отколкото много други за цялата си кариера. И докато полът й никога не й е създавал проблеми, то българските й корени не винаги са улеснявали нещата, казва тя.

И все пак това не е спряло заемащата висш пост във Vodafone да успее да преструктурира чешката дъщерна компания и да поеме управлението на новосъздаден отдел във фирмата, пише вестникът.

Димитрова планира да цифровизира продажбите и сервиза, да докосне нови бизнес сегменти и да навлезе в интернет на неща, да разработи нови бизнес модели, основани на планираната 5G мрежа.

„Цифровизацията е в основата на нашата бизнес стратегия. Дигиталната трансформацията трябва да стане част от ДНК-то на Vodafone“, категорична е тя. И добавя, че не разчита на външни консултанти за стратегията си.


Пред изданието Димитрова казва, че никога не се е сблъсквала с очевидни предразсъдъци към нея като жена в телекомуникационния сектор или в ролята й на ръководител. Но признава, че аудиторията понякога я подценява, вероятно защото не е много висока.

„Но това може да е и нещо добро. Когато представя аргументите си, някои хора усещат истински „аха“ ефект“, споделя тя.

През 2001 г., тогава на 24 години, Димитрова изкарва най-добрата оценка в курса по бизнес администрация в Университета в Ерланген-Нюрнберг с акценти върху маркетинга, икономическата информатика и счетоводството, след като преди това е учила в УНСС в София.

„И тогава един консултант по назначаването на персонал ме попита кое е онова, което мога да правя по-добре от кандидатите германци. Това наистина ме издразни“, признава тя. Защото въпросът на германския консултант предполага, че България е слабо развита страна.

„Трябва да видите например колко естествено жените в бившите социалистически страни заемат лидерски позиции, дори и като майки, и колко трудно е положението с равенството между половете в Германия. В зависимост от гледната точка обаче всеки народ и нация има нужда от наваксване и развитие“, казва още Анна Димитрова.   




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Германия | Vodafone | гибелта на вестниците | смъртта на печатните издания | хартиени издания