Българска игра учи децата да бъдат лидери и предприемачи - Новини от Economic.bg

Българска игра учи децата да бъдат лидери и предприемачи

LeadStreet им помага да взимат самостоятелни решения и да управляват финансови средства

Снимка: Economic.bg

Гергана Грънчарова е собственик и изпълнителен директор на LeadersPlay - компания, която предлага дигитални продукти и офлайн обучения за деца и младежи в сферата на предприемачеството и финансовата грамотност, базирани на различни игрови елементи и методики. Economic.bg разговаря с нея за възможностите и целите на академията, развитието на децата и проблемите в българското образование. 


Разкажете ни повече за LeadersPlay. Каква е идеята и какви са целите на вашата академия?

През 2015 г. стартирах LeadersPlay – компания, която се занимава с обучението на деца от 1 до 12 клас. Нашите обучения се различават много от това, което се предлага на българския пазар. Става дума за обучения чрез метода на игровизацията. Това е метод, който следва определена тематика и кара децата да бъдат главните действащи лица по време на самото обучение. По този начин те неусетно усвояват теорията чрез практика.

Предметите, по които ние преподаваме на децата, са предприемачество, финансова грамотност и изграждане на личностни умения. Обучението по личностни умения е подходящо за деца от 1 до 4 клас, а курсовете по предприемачество и финансова грамотност – от 10 до 13 г. За младежи над 14 години имаме Академия по лидерство, предприемачество и финанси, която обхваща целия процес по придобиване на умения и компетенции, подпомагащи успешното последващо реализиране на собствена идея за бизнес.

Това не е ли твърде крехка възраст за усвояване на такава материя?

Обученията за малките деца се различават много от тези, които са за младежи над 14 години. В тях няма никаква теория, а това на което залагаме са придобиване на различни умения, като работа в екип, децата да бъдат уверени, да могат да изразяват свободно мнението си, да могат да презентират идеите си. В значителна част от децата се наблюдават лидерски умения, които е добре да бъдат развити. Много е важно те да начуат, че лидерството се постига на база на резултати. Ние ги учим да бъдат толерантни и да не се налагат. Преподавателите ни са предимно практици от бизнеса, за които това не е основна професия. Те просто искат по една или друга причина да допринесат за бъдещето на България.

Колко време протича едно обучение?

Обученията ни са по два астрономически часа на седмица, или общо 24 астрономически часа, които взимаме в рамките на три месеца. Това, което е наистина важно, е, че през тези два часа децата са главните действащи лица и вмиманието им е съсредоточено изцяло върху играта, която имат за деня. По време на занятията ни те са силно фокусирани и изключително много се забавляват. Когато съответната игра свърши, всеки екип излиза отпред и представя какво е научил и как е стигнал до този резултат.

Курсовете на за по-големите деца (от 10 до 13 г.) следват определени тематики. Теорията, която въвеждаме по време на занятията в академията, се учи чрез дискусия, изградена на базата на провокативни въпроси от типа на „Ако си богат в бедна държава и се преместиш в богата държава, тогава богат или беден си?“. Тук не е необходимо децата да имат познания от света на големите, а да отговорят на база това, което виждат около себе си.

Това, което е истински важно за нас, е децата да придобият умения, които ще са им необходими в последващото им развитие.

Каква е цената на такъв курс?

Цените на курсовете ни са около 399 лв. за три месеца. Има възможност и за разсрочено плащане. Предлагаме и допълнителни пакети с различни работилници и индивидуални консултации, тъй като наблягаме изключително много на взаимната работа с родителите.

Само в София ли се провеждат обученията?

Да, за момента сме ситуирани в София, но планираме да се развием и на национално ниво. Разговаряме с Пловдив, Варна и Бургас за предоставяне на права за закупуване на обученията на LeadersPlay под формата на франчайз. За нас е много важно какъв е човекът отсреща и как приема работата в сферата на образованието. Това е много деликатна материя и нашият партньор трябва да държи изключително много на предоставеното качеството и да има висок морал.


Какво представлява играта LeadStreet? 

LeadStreet е мобилна и бордова игра, специално създадена за деца на възраст между 7 и 12 години и има за цел да им предаде основни уроци по предприемачество и да ги научи да бъдат активни по отношение на заобикалящия ги свят. В основата на играта сме заложили концепцията, че всеки избор, който децата правят, води до някакво дългосрочно последствие, което при добре изградена стратегия, ще ги доведе до постигане на крайната им цел.

Първото нещо, през което преминават децата, е избор измежду шест героя, всеки от които има свой собствен характер и определени цели, които трябва да постигне. Тези цели са свързани с основните ресурси в играта – бизнес, обучение, време и забава. Когато свалите играта, ще видите, че на всеки ход децата трябва да направят избор между няколко карти. На тях са поместени различни ресурси. Тяхната задача е да преценят коя карта ще допринесе за постигане на крайната им цел. Макар моделът да изглежда привидно лесен, той оказва изключителни резултати върху децата. Учи ги да взимат навременни решения, да бъдат целеустремени и да преценяват кога и от какво имат нужда. С постигането на заложените цели, децата започват постепенно да придобиват увереност в себе си и във взетите от тях решения, което е предпоставка и за изграждането на вътрешната им мотивация.

По отношение на финансовата грамотност сме заложили два основни урока. Първият е, че парите не са цел, а средство, а вторият - умения за управление на финансови средства. В играта има банка, която позволява на децата да депозират парите, които получават по време на игра, за 3, 5 или 7 хода, като на екрана им изписва каква е финалната сума, която ще получат в края на съответните ходове.

Колко души стоят зад разработката на играта?

За момента сме четири човека и тепърва ще се разрастваме. Планираме да създадем няколко мащабни и цялостно завършени игри, които ще могат да се играят както в семейна обстановка, така и в училищата. Таргетираме и българския пазар, но по-скоро сме се насочили към пазарите на Великобритания, САЩ, Канада и Финландия.

Кога планирате да пуснете на пазара бордовата игра?

В момента сме в преговори с няколко печатници. Търсим оптимален вариант, като държим изключително много на качеството на изработката. LeadersPlay се издържа сама, но в момента разработваме нови и по-мащабни проекти, свързани с технологии като VR, за които активно търсим инвестиция. През март ще пуснем кампания в Indiegogo, чрез която целим да запознаем света с LeadStreet и да съберем предварителни поръчки за играта от България и чужбина.

Кои бяха най-големите пречки при стартирането на бизнеса ви?

Две са основните пречки. Първата беше намирането на кадри. Проблемът за България е много сериозен, защото образователната система в страната ни е направена така, че иноваторите се потъпкват, а тези, които нямат мотивация да преподават на децата, са на почит. Вторият проблем е с изграждането на доверие. Когато си нов на пазара и излизаш с нещо, толкова иновативно, родителите не са склонни да експериментират и да запишат детето си на поредното “иновативно” обучение. 

Изграждането на доверие бе трудно в началото, но към днешна дата изключително много ни помага рекламата от уста на уста. Все повече са родителите, които ни имат доверие, и виждат позитивните резултати, които постигаме именно чрез метода на игровизацията.Гергана Грънчарова е собственик и изпълнителен директор на LeadersPlay - компания, която предлага дигитални продукти и офлайн обучения за деца и младежи в сферата на предприемачеството и финансовата грамотност, базирани на различни игрови елементи и методики.Economic.bg разговаря с нея за възможностите и целите на академията и проблемите в българското образование.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: предприемачество | интервю | мобилна игра

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини