„Еко България“ иска да удвои бензиностанциите си у нас
В обектите скоро ще се зареждат електромобили и хибриди
„Еко България“ търси начини да разшири
присъствието си в България и да се опита да удвои броя на действащите
бензиностанции. Това заяви пред в. „Стандарт“ генералният мениджър „Вътрешни
и международни пазари“ на компанията-майка „Хеленик петролиум“ Роберто
Караханас.
В момента компанията има над 80 обекта, но дружеството има ресурс за по-голям достъп за клиентите си до горивата. „Индексът ATP показва, че пропорцията клиенти, съотнесено към бензиностанции, е най-голяма при нас“, заяви Караханас. Това, според анализите на гръцката компания означава, че проблем е достъпът на клиентите до горивата.
„В последните 10 години, заради постоянния спад в потреблението на горива, фалираха много дистрибутори, които нямат собствени производствени мощности. И в момента на пазара в България има много компании в затруднено положение, които на практика са на тезгяха за продан“, твърди генералният мениджър.
Гръцката петролна компания планира да стартира нова програма за лоялност на клиентите, която ще им позволи да трупат точки и да ползват отстъпки във всички пазари на Балканите – България, Гърция, Македония, Сърбия и Черна гора. „Това можем да направим веднага, защото присъстваме добре на пазарите в тези страни и така да стимулираме потребителите на горива да получават бонуси, независимо в коя наша бензиностанция зареждат на Балканите“, казва Караханас.
„На пазара ще останат компании, които са свързани с производствени мощности за петролни деривати, каквато е „Еко България“. Ние имаме най-добрите премиум горива от собствени рафинерии, с най-добрите добавки за по-добра мощност, ефективност и чистота на двигателя“, добави той.
„Нашият „Авио дизел“ се пречиства по двустепенна технология на самите бензиностанции. Това е технология, която се прилага са пречистването на авиационното гориво. Знаете, че в авиацията компромиси не се допускат. Същото е с нашите премиум горива“, твърди гръцкият бизнесмен.
„Затова казвам, че произвеждаме най-добрите премиум горива на българския пазар“, казва Караханас.
Компанията е готова да започне следващия етап от развитието си – изграждането на колонки за зареждане на хибридни автомобили. Според Караханас в следващите години потреблението на горива ще спадне до 20 на сто от сегашните обеми. Затова е време за алтернативни решения за сегашните традиционни бензиностанции.
Вероятно за първи път автомобилната индустрия ще се включи в съвместни инвестиции заедно с производителите и дистрибуторите на горива в изграждането на колонки за зареждане на електромобили.
Сега един автомобил зарежда в рамките на 3-5 минути. Но хибридите ще зареждат акумулаторите си за 15-30 минути. Човек трябва да прекара добре това време. Затова бензиностанциите ще станат комплексни обекти – със заведения, барове, мивки, перални, описва вида на бъдещите обекти Караханас.