Тунел „Витиня“ остава затворен поне до март 2017 г.
Според регионалния министър Лиляна Павлова все още се пресмята с колко ще се оскъпи ремонта
~ 1 мин.
Ремонтът на тунел „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“ ще се удължи до март, а ако зимата е по-студена, може и по-дълго. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред bTV. Първоначално тунелът трябваше да бъде пуснат през декември, а прогнозната стойност на ремонта беше около 11 млн. лв. Сега срокът се удължава с най-малко три месеца, а необходимите средства вероятно ще нараснат с 5-6 млн. лв.
Министърът обясни, че непредвидената ситуация се дължи на структурни проблеми при тунела, заложени още при неговото построяване. „Когато започнахме да сваляме старата облицовка се оказа, че там няма никаква арматура. Има бетон, който не се държи на нищо“, каза Павлова. По нейните думи все още се правят изчисления с колко ще се оскъпи ремонта.
Това според нея налага подмяна не само на облицовката, но и на кампадите (120 тонни бетонни блокове). „Това удължава и оскъпява технологията. Надявам се до март да се справим. Зависи обаче от зимата. Ако е много студена и има много сняг, ще се удължи работата, защото не може да се работи при температура под 5 градуса“, обясни регионалния министър.
Министърът обясни, че непредвидената ситуация се дължи на структурни проблеми при тунела, заложени още при неговото построяване. „Когато започнахме да сваляме старата облицовка се оказа, че там няма никаква арматура. Има бетон, който не се държи на нищо“, каза Павлова. По нейните думи все още се правят изчисления с колко ще се оскъпи ремонта.
Това според нея налага подмяна не само на облицовката, но и на кампадите (120 тонни бетонни блокове). „Това удължава и оскъпява технологията. Надявам се до март да се справим. Зависи обаче от зимата. Ако е много студена и има много сняг, ще се удължи работата, защото не може да се работи при температура под 5 градуса“, обясни регионалния министър.