Българите вече не пазаруват през уикенда

Събота е най-лошият ден за електронна търговия

Пазаруването се превръща в дейност, която вече по-често извършваме през седмицата. Това показват данните в изследване на кампании за най-големите търговски марки на над 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Африка и Близкия Изток. 

Анализът на технологичната компания RTB House показва категорична промяна на потребителското поведение, която разбива мита, че онлайн рекламите на потребителски стоки са най-ефективни през почивните дни.

Броят кликове и конверсии е особено висок във вторник, когато се наблюдават с 37% повече кликове и 43% повече конверсии на световните пазари. Това окончателно прави събота най-лошия ден за електронната търговия – тогава покупките, които идват от онлайн реклама, падат до едва 11% от общия брой за цялата седмица.

Анализът на българския пазар показва леки разлики в  потребителски навици.  У нас онлайн банер рекламите достигат максималната си ефективност в петък, когато се наблюдава 60% ръст в конверсиите и 45% в кликовете, в сравнение със събота. Най-голямата активност пък е между 10 и 12 през деня (26% от всички конверсии).

"Преди 10 години компютрите и интернет не бяха основен канал за пазаруване, поради което хората прекарваха предимно свободното си време в тези дейности. Днес пренасищането от информация през няколко устройства по време на работната седмица позволява на потребителите да пазаруват от всякъде и по всяко време. Познаването на този факт е ключ към успеха в ефективната реклама и интернет търговия в момента", коментира Каталин Емилиан, мениджърът за България и Румъния на RTB House.

С постоянно нарастващите данни за навиците ни на пазаруване, шопинг тенденциите се променят заедно с технологиите. И маркетинг специалистите би трябвало да познават аудиторията си по-добре от всякога. Колкото повече информация имат, толкова по-скоро могат да реагират на новите трендове в пазаруването и да доставят по-адекватна, персонализирана услуга и послания към точните аудитории, в точното време.

Изследването е базирано върху данни, събрани от над 1000 банер кампании, ползващи real time bidding технологии - автоматични търгове на рекламни позиции, които се осъществяват в реално време. 



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: пазаруване | българи | данни | онлайн търговия | потребителско поведение | RTB House | онлайн реклами

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини