Политика
392
Шотландия не може да задоволи търсенето на уиски
Един от големите производители ще възроди две затворени през 80-те години фабрики за сингъл малц
1160
~ 1 мин. четене
Шотландия трудно успява да задоволи нарасналото търсене на премиум иуски. Две дестилерии в страната, затворени от 1983 г. насам, ще заработят отново, обяви един от големите производители Diageo.
Компанията обяви, че ще инвестира 35 млн. паунда (46 млн. долара), за да възроди затворените производства до 2020 г. Дестилериите - Port Ellen и Brora - са най-известни със своето сингъл малц уиски, съобщава CNN Money.
Diageo обяви, че този ход "отразява силния растеж на пазара на сингъл малц шотландско уиски и възможността да се създадат нови поколения потребители на уиски".
Базираната в Лондон компания, която произвежда марките Johnnie Walker, Talisker и Lagavulin, каза, че двете шотландски дестилерии, които предстои да заработят отново, ще бъдат сред най-малките в групата, като всяка ще произвежда около 800 000 литра годишно.
Търсенето на сингъл малц скоч (направено само от една спиртна фабрика и не е смесвано с други продукти) нарасна значително през последните години. Шотландският износ на единични малцове се е увеличил от 47 милиона бутилки през 2002 г. до 114 милиона през 2016 г., според асоциацията на производителите. Стойността на износа достигна 1 милиард лири (1,3 милиарда долара) за пръв път през 2016 г.
Проблемът е, че единичните малцови продукти винаги са били с ограничено производство. Дестилериите произвеждат определено количество за дадена година. По закон, скочът трябва да е на поне 3 години, за да се продава. Diageo обяви, че новите уискита, които ще прави в двете фабрики, ще са 12-годишни.
Компанията обяви, че ще инвестира 35 млн. паунда (46 млн. долара), за да възроди затворените производства до 2020 г. Дестилериите - Port Ellen и Brora - са най-известни със своето сингъл малц уиски, съобщава CNN Money.
Diageo обяви, че този ход "отразява силния растеж на пазара на сингъл малц шотландско уиски и възможността да се създадат нови поколения потребители на уиски".
Базираната в Лондон компания, която произвежда марките Johnnie Walker, Talisker и Lagavulin, каза, че двете шотландски дестилерии, които предстои да заработят отново, ще бъдат сред най-малките в групата, като всяка ще произвежда около 800 000 литра годишно.
Търсенето на сингъл малц скоч (направено само от една спиртна фабрика и не е смесвано с други продукти) нарасна значително през последните години. Шотландският износ на единични малцове се е увеличил от 47 милиона бутилки през 2002 г. до 114 милиона през 2016 г., според асоциацията на производителите. Стойността на износа достигна 1 милиард лири (1,3 милиарда долара) за пръв път през 2016 г.
Проблемът е, че единичните малцови продукти винаги са били с ограничено производство. Дестилериите произвеждат определено количество за дадена година. По закон, скочът трябва да е на поне 3 години, за да се продава. Diageo обяви, че новите уискита, които ще прави в двете фабрики, ще са 12-годишни.