Snap продължава да губи позиции, акциите ѝ потънаха под нивата от IPO-то
Платформата за ефимерни истории не успява да привлече вниманието на инвеститорите
~ 2 мин.
Акциите на Snap, компанията майка на Snapchat, за първи път се сринаха под цената от първичното публично предлагане (IPO), съобщава Business Insider. Това само потвърждава съмненията във възможностите на компанията да расте според очакванията.
Snap дебютира на борсата с акции на стойност 17 долара, като се търгуваше за 24 долара. На трети март, ден след публичното си предлагане, достигна най-високата си цена от 27.09 долара. Няколко месеца по-късно обаче нещата не само не вървят във възходящ тренд, ами напротив. Спрямо този връх, сега акциите отбелязаха 37% спад.
В понеделник акциите затвориха сесията на нива от 16.99 долара.
Проблемите на Snap са пряко свързани с политиката на Facebook. Платформата за ефимерни видеа всячески се бори да внедрява иновации по-бързо от най-популярната социална мрежа. Но дори това не е достатъчно, тъй като Facebook веднага след това копира функциите ѝ в своите канали за комуникация и то с много по-голям успех.
Една от последните реализации от Snap е свързана с геолокирането, което позволява на потребителите да виждат къде по света са техните приятели в социалната мрежа. Анализаторите видяха в тази функция шанс за оптимизиране на рекламната стратегия според това къде на картата на света се намират хората.
Нито тази, нито други наскоро обявени функции като опциите за премахване на обекти от снимките или добавянето на предварително програмирани фонове не привлякоха вниманието на инвеститорите. Притеснителното, според анализаторите, е, че наближава краят на 150-дневния срок за непродаване на акции, които служители и предприемачи са закупили по-рано. Той изтича на 30 юли, но тъй като това е неделя, практически хората ще могат да търгуват дяловете си от понеделник, 31 юли.