Солени глоби грозят потребители, които прикриват рекламно съдържание в Instagram
Instagram иска от потребителите да обозначават спонсорираното съдържание
~ 2 мин.
Много от популярните потребители в Instagram плащат, за да промотират продукти на рекламодатели, но повечето от тях спeстяват факта, че са проводници на платено съдържание. Затова сега популярната социална мрежа за смарт фотография иска от тези потребители, повечето от които знаменитости или медийни организации, да поставят етикет/таг „платено партньорство“ на своите постове.
Информацията за нововъведението идва от публикация в блога на компанията, която гласи: „Тъй като все повече партньорства се формират в Instagram, важно е да се гарантира, че общността е в състояние лесно да разпознае кога някой, който следва, споделя платено съдържание“.
Това, което не се споменава в блога обаче е, че Федералната търговска комисия е изпратила повече 90 писма до различни влиятелни потребители в социалната медия само през април. В тях Комисията „им е напомнила“ да „разкриват ясно и видимо връзките си с марките“, пише Recode.
Неотдавнашното проучване на маркетинговата компания Mediakix установи, че за 93% от спонсорираните публикации не е ясно, че са такива. Това означава, че те не са достатъчно етикитирани и потребителите не могат да разберат, че това е реклама.
С въвеждането на новия таг Instagram се надява да ще реши този проблем. Какво обаче става, ако потребителят реши да игнорира изискването и да не постави маркера? Всъщност нищо кой знае какво, поне по отношение на профилите им в Instagram.
„През идния месец ще представим новата политика и правното ѝ приложение за авторите, която ще следва основните практики на Facebook“, пише в блога на Instagram.
Отказа от използването на специалния таг или непосочването на рекламата по някакъв друг начин ще създаде на тези потребители проблеми с Федералнта търговска комисия. Организацията е в правото си да предприеме действия срещу лицата или брандовете, ако установи, че те многократно нарушават указанията. Това може да означава глоби от десетки хиляди долара дневно.
Информацията за нововъведението идва от публикация в блога на компанията, която гласи: „Тъй като все повече партньорства се формират в Instagram, важно е да се гарантира, че общността е в състояние лесно да разпознае кога някой, който следва, споделя платено съдържание“.
Това, което не се споменава в блога обаче е, че Федералната търговска комисия е изпратила повече 90 писма до различни влиятелни потребители в социалната медия само през април. В тях Комисията „им е напомнила“ да „разкриват ясно и видимо връзките си с марките“, пише Recode.
Неотдавнашното проучване на маркетинговата компания Mediakix установи, че за 93% от спонсорираните публикации не е ясно, че са такива. Това означава, че те не са достатъчно етикитирани и потребителите не могат да разберат, че това е реклама.
С въвеждането на новия таг Instagram се надява да ще реши този проблем. Какво обаче става, ако потребителят реши да игнорира изискването и да не постави маркера? Всъщност нищо кой знае какво, поне по отношение на профилите им в Instagram.
От компанията, собственост на Facebook, обаче изтъкват, че планират скоро да обявят официалната си политика по този въпрос. Очаква се, че неспазването на правилата ще предполага и някакви наказания за онези, които прикриват обвързаността си търговски марки.
„През идния месец ще представим новата политика и правното ѝ приложение за авторите, която ще следва основните практики на Facebook“, пише в блога на Instagram.
Отказа от използването на специалния таг или непосочването на рекламата по някакъв друг начин ще създаде на тези потребители проблеми с Федералнта търговска комисия. Организацията е в правото си да предприеме действия срещу лицата или брандовете, ако установи, че те многократно нарушават указанията. Това може да означава глоби от десетки хиляди долара дневно.