Superbrands класира най-силните марки в България

В Топ 20 попадат четири български бранда

15:40 11.04.2017
За пета поредна година престижното издание Superbrands направи класация на най-силните марки в България. От резултатите се вижда, че интернет гигантът Google e определена от българските потребители като най-силен бранд. Националната телевизия bTV продължава да бъде лидер сред българските брандове, а в Топ 20 попадат още три български марки – Нова телевизия, HAPPY Bar & Grill и минералната вода „Девин“. За първи път в нея влизат два международни бранда: Кауфланд и Samsung.

Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: Mercedes-Benz измести BMW от първото място при автомобилите, Банка ДСК застана начело в банковия сектор, а Мтел отстрани VIVACOM от челната позиция в категорията „Телекомуникации“. За първи път в проучването на Superbrands, „БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП“ е на лидерското място в застрахователния сегмент, Lindt измести Milka в категорията „Шоколадови и захарни изделия“, а родната марка чай „Биопрограма“ е предпочитана от българския потребител в този сегмент.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2017

МАРКА

 

КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР

GOOGLE

1

Интернет

ADIDAS

2

Облекло и обувки

FACEBOOK

3

Интернет

COCA-COLA

4

Напитки безалкохолни

BTV

5

Медии – телевизия и радио

ARIEL

6

Стоки за бита

NIKE

7

Облекло и обувки

НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ

8

Медии – телевизия и радио

OMV

9

Търговия с горива

NESCAFÉ

10

Напитки – кафе и чай

APPLE

11

Технологии

MERCEDES-BENZ

12

Автомобили

SAMSUNG

13

Технологии

HAPPY BAR & GRILL

14

Ресторанти и кафенета

ДЕВИН

15

Напитки - безалкохолни

BMW

16

Автомобили

КАУФЛАНД

17

Търговски вериги и центрове

HEINEKEN

18

Напитки - бира

BOSCH

19

Електродомакински уреди

AUDI

20

Автомобили




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: марка | бранд | BestBrands | най-силен бранд

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини