Регулации
500
Facebook придоби новото любимо приложение на тийнейджърите
Приложението tbh бързо набира популярност сред най-младите потребители
5098
~ 2 мин. четене
В опит да достигне до нови аудитории Facebook добави още едно попълнение към портфолито си и придоби популярното сред тийнейджърите приложение tbh.
Наименованието му идва от абревиатурата на израза „to be honest“ (в превод, „да бъда честен“) и само по себе си подсказва идеята на апликацията. Младежите използват tbh, за да участват в анонимни анкети и да дават обратна връзка на запитвания на своите приятели.
Съдържанието на въпросниците се контролира от създателите на приложението, които подават анкети с въпроси от типа „Най-добрият човек за пътуване“. Основната цел е да се избегне езикът на омразата и за сметка на това да се поддържат позитивни емоции сред подрастващите – казус, който затрудни други подобни анонимни приложения.
tbh успя да се разпространи лавинообразно сред тийнейджърите. Приложението е насочено към деца над 13 години и според компанията само през последните няколко седмици то е било изтеглено от над 5 млн. души. Любопитното е, че в момента tbh е достъпно само за iOS устройства.
Стартъпът съобщи в понеделник, че благодарение на добрите резултати е привлякъл вниманието на Facebook, която е решила да придобие компанията, предава CNN Money.
Този ход от страна на най-голямата социална мрежа не е изненада, предвид че гигантът е насочил усилията си към това да привлече именно тийнейджърската аудитория. През последните години социологическите проучвания разтревожиха Facebook с данни, че по-младите потребители са склонни да изоставят тези си профили за сметка на по-нови приложения и услуги. Още по-притеснителното е, че тепърва навлизащите в света на социалните медии дори не си правят такива.
Що се отнася до tbh, те се надяват, че с помощта на Facebook ще успеят да постигнат визията си за развитие и да привлекат още повече хора. В блога на стартиращата компания се казва, че приложението „няма да се промени“, но вече ще има „много повече ресурси“.
Tbh стартира едва преди няколко месеца – на 3 август 2017 г., в Грузия и понастоящем е достъпно за потребители в 34 държави.
Facebook също потвърди новината за придобиването, но без да разкрива условията на сделката. Стана ясно обаче, че четиримата съоснователи на tbh – Никита Биър, Кайл Сарагоса, Ерик Хазард и Никола Дакдодън, ще се установят в седалището на Facebook в Менло парк.