Политика
368
Google е била по-агресивна към „лошите“ реклами през 2017 г.
Компанията е премахнала 3.2 млрд. такива послания
468
~ 2 мин. четене
От миналата година насам технологичната индустрия е под прицел заради плъзнали в мрежата зловредни реклами и фалшиви новини. Играчите опитват да се борят с проблема и ето че сега един от най-големите източници на платено съдържание Google подплати думите си с цифри. Компанията обяви, че през 2017 г. е премахнала над 3.2 млрд. лоши реклами, което е почти двойно повече от предходната година, когато броят им бил 1.7 млрд., пише Engadget.
Освен това Google е „изхвърлила“ 320 000 издатели, включила е 90 000 уеб сайта в черния си списък и е премахвала реклами от 2 млн. страници месечно. През април пък бе въведена промяна в политиката на компанията по отношение на речта на омразата, вследствие на която 8 700 страници са били лишени от реклами през Google.
От информацията става ясно още, че от премахнатите 3.2 млрд. реклами само 79 млн. са били идентифицирани като носители на зловреден софтуер.
Лесно е да се предположи, че именно кампаниите за борба с фалшивите новини са тласнали цифрите във възходящ тренд. Google обаче казва, че броят на издателите, виновни за такива новини, всъщност не е голям на фона на общия. От 11 000 потенциални нарушители те са открили 90 такива издатели и 650 сайта, заслужаващи да бъдат репресирани заради подобно обвинение.
Затова пък Google се е сблъскала с друг проблем – със сайтове, които копират съдържание (например новинарски статии). По тази линия са били блокирани повече от 12 000 уеб страници.
Независимо от подбудите, ясно личи, че Google е била много по-агресивна към рекламните издатели през 2017 г. Впечатление прави, че това се случва, след като компанията влезе в Коалицията за по-добри реклами (Coalition for Better Ads). Преди месец пък Google официално стартира и своя рекламен блокер за Chrome.