Heineken свали реклама заради обвинения в расизъм
Напоследък редица компании са критикувани заради реклами и послания, асоциирани с расизъм
Heineken свали своя реклама със слогана "Понякога по-лекото е по-добро" (Sometimes lighter is better), заради критики и обвинения в расизъм. На английски думата lighter освен по-лек се превежда и като "по-светъл", а критиците реферират към цвета на кожата. Рекламата показва барман, който плъзга бутилка Heineken Light към жена. Бутилката минава покрай няколко тъмнокожи, преди да се спре до жената с по-светъл цвят на кожата, пише CNN.
Клипът беше подложен на яростни критики в социалните медии. Хип-хоп звездата Chance The Rapper го нарече "ужасно расистки" в Twitter в неделя вечер, а много други потребители се съгласиха с него.
Още в понеделник бирената компания реагира, като спря излъчването на клипа по телевизиите и в интернет.
"Докато по наше възприятие рекламата се отнася към нашата бира Heineken Light и посланието ни е, че тази лека бира е по-добра от другите висококалорични опции - пропуснахме друго", каза говорителят на Heineken в САЩ Бьорн Траури.
Напоследък редица компании бяха критикувани заради расизъм в рекламните послания.
Миналата година Pepsi спря своя реклама с участието на Кендъл Дженър заради обвинението, че си присвоява посланията на движението Black Lives Matter и използва социалната справедливост, за да продава газирани напитки.
През октомври Dove се извини за публикация във Facebook, популяризираща продукти за миене на тялото, която представляваше 3-секунден GIF на чернокожа жена, която съблича тъмно кафява фланелка, и след събличането жената е вече бяла, а слоганът е "Готови ли сте за душ?".
През януари H&M пък качи на сайта си тъмнокожо дете със суичър с надписа "Най-сладката маймунка в джунглата". Търговецът на дребно се извини и свали снимката на продукта от уебсайта си. Заради обвиненията в расизъм обаче в Южна Африка бяха атакувани магазини на марката и се стигна до ексцесии.