Как Pepsi помогна на Ивендър Холифийлд да спечели $20 млн. от… Coca-Cola
Или за историята на една снимка с легендарния боксьор
~ 2 мин.
Ивендър Холифийлд е един от най-успешните боксьори на всички времена, записвайки 44 победи и 29 нокаута в 57 битки в кариерата си. Той също така участва в един от най-странните боеве, които боксовият свят някога е виждал, когато Майк Тайсън отхапа част от ухото му.
Тази история е добре документирана, но по-малко известна история за него е как е успял да спечели 20 млн. долара от една снимка.
През 1990 г. Холифийлд тренира в родния си град Атланта за предстояща битка за титлата срещу Бъстър Дъглас. По време на посещение в местен клуб един фотограф прави снимка на боксьора с децата, които тренират. В замяна на това, Холифийлд му предлага билет за мача.
Резултатът от мача е познат за феновете - Холифийлд нокаутира Дъглас в третия рунд.
Колкото до снимката с децата - тя се появява на билборд на Pepsi, и то точно срещу офиса на Coca-Cola в града.
Тази история е добре документирана, но по-малко известна история за него е как е успял да спечели 20 млн. долара от една снимка.
През 1990 г. Холифийлд тренира в родния си град Атланта за предстояща битка за титлата срещу Бъстър Дъглас. По време на посещение в местен клуб един фотограф прави снимка на боксьора с децата, които тренират. В замяна на това, Холифийлд му предлага билет за мача.
Резултатът от мача е познат за феновете - Холифийлд нокаутира Дъглас в третия рунд.
Колкото до снимката с децата - тя се появява на билборд на Pepsi, и то точно срещу офиса на Coca-Cola в града.
Скоро след това телефонът на Холифийлд звъни. Обажда се висш мениджър на Coca-Cola, който пита спортиста как така местен герой, роден в Джорджия, рекламира Pepsi (тук отбелязваме, че централата на Coca-Cola е именно в Атланта, Джорджия). На последваща среща с Холифийлд от компанията за безалкохолни напитки го питат колко пари са му дали Pepsi за рекламата, за да могат да направят по-добра оферта.
И остават шокирани да разберат, че е безплатно. Холифийлд им обяснява ситуацията, при която кадърът е заснет, и че не е знаел, че после ще се окаже на реклама на Pepsi.
От Coca-Cola веднага му предлагат 2 млн. долара, за да се обади на конкурентите им да свалят рекламата.
А след като билбордът е махнат, Холифийлд подписва 10-годишен договор с Coca-Cola на стойност 2 млн. долара за всяка година, или общо 20 млн. долара.
Понякога се отплаща да си фотогеничен!