Московски акцентира, че кабинетът застава зад пакета за мобилност, чийто радетел е френският президент Еманюел Макрон, но и че ще бъдат защитени интересите на българските превозвачи. По негови думи едно от нещата, с които България не е съгласна, е връщането на шофьорите в страната след 3 седмици пътувания – по този начин се нарушават човешки права, смята министърът. Той обяви, че е изненадан от заложените промени и е абсурдно да се либерализира пътническият транспорт и да се заложат рестрикции за транспорта на стоки.
Премиерът Борисов ще се срещне с Еманюел Макрон и с Ангела Маркел, за да представи позицията на бранша у нас, относно готвените промени. Освен това еврокомисарят по транспорта Виолета Булц е поканена, за да обсъди с представители на сектора същата тема.
Според председателя на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев промените ще бъдат в ущърб на българските, полските, румънските и унгарските камиони. Рестрикциите ще намалят оборота и ще има нови разходи за прибиране на шофьорите, категорични са от бранша.
През изминалата седмица транспортният министър Ивайло Московски заяви, че ще излезе заедно с българските превозвачи на генерална стачка, която се готви за 16 май. Точно тогава е и срещата на високо равнище между европейските лидери и тези на страните от Западните Балкани.
Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.
Етикети:
Подходът на банките към лошите кредити се променя коренно
Путин заплаши, че „Турски поток“ може да заобиколи България
Как харчи парите си Джак Ма
Hyundai Electric продава завода си в България
Ударното харчене на правителството и домакинствата издърпа българската икономика