Sony върви към рекордна за последните 20 години печалба
Причина за добрите резултати и този път е PlayStation бизнеса с игри на компанията
~ 2 мин.
Невероятните 346.4% ръст на оперативната печалба обяви японският технологичен гигант Sony. Добрите резултати идват за тримесечието юни - септември и се дължат на PlayStation бизнеса за игри на компанията. Сумата не само надминава прогнозите, но и дава основание сега компанията да очаква най-добрата си печалба от 1998 г. насам.
Общо оперативната печалба за периода се равнява на 204 млрд. японски йени, докато очакванията бяха за 135.6 млрд. йени.
Що е отнася до продажбите, те са в размер на 2.06 трлн. йени (18.2 млрд. долара). За сравнение, прогнозите бяха за 1.86 трлн. йени, по данни на Reuters. Това е ръст от 22.1% на годишна база.
Тримесечието юни - септември е вторият фискален период в Япония, където финансовата година приключва на 31 март.
С обявяването на тримесечните си резултати Sony сподели и годишната си прогноза, според която компанията очаква оперативни приходи от 630 млрд. японски йени. Ако цифрите се реализират, това ще е най-високата печалба за местния гигант от 1998 г., когато успя да спечели рекордните тогава 526 млрд. йени. Тогава тласък за компанията бе появата на първата конзола PlayStation, която продължава да жъне успех и ето че днес отново е в основата на добрите резултати.
Бизнесът на Sony за игри и мрежови услуги отбеляза ръст на оперативните приходи от 35.4% на годишна база до 433.2 млрд. йени, а оперативните приходи достигнаха 54.8 млрд. йени, отбелязвайки скок от 188.3%.
PlayStation продължава да е перлата в короната на Sony, като през изминалото тримесечие успя да подпомогне компанията значително благодарение на ръста в продажбите на игри и хардуер. Именно в периода юни-септември на пазара дебютираха популярните заглавия „FIFA 18“ и „Unchartered: The Lost Legacy“.
Този понеделник компанията обяви и предстоящи игри, като прави впечатление, че през идните години Sony ще залага на виртуална реалност (VR). Компанията пусна своя VR хрдуерен сет през миналата година и досега е продала над 1 млн. броя. Това я прави вторият по големина играч на пазара на VR шлемове, според IDC.
В резултат на положителните новини акциите на Sony се търгуваха с около 2.7% по-високо, като неотдавна те достигнаха деветгодишен връх.
Основният въпрос, който инвеститорите си задават обаче е свързан с това откъде ще дойде бъдещият растеж и едно от нещата, които правят впечатление са инвестициите във виртуална реалност и изкуствен интелект.
В интервю за CNBC миналата година изпълнителният директор Казуо Хираи заяви, че е уверен, че компанията все още е в състояние да създаде продукти, които да развълнуват потребителите. Тогава той коментира, че „Sony се ангажира да обновява и двата афронта – както традиционните продукти, така и новите, понякога „смахнати“ идеи, но такива, които помагат на нашите клиенти“.