Репутацията на H&M вече е увредена

Южна Африка очаква Международната търговска камара (ICC) да санкционира марката

Фурорът над расистката реклама на H&M нарасна до нови висоти през уикенда. Брандът затвори временно всички свои обекти в Южна Африка заради погроми и разрушения на местни жители в няколко от тях.

HuffingtonPost разговаря със стратегa на марката Грувин Нчабеленг, който каза, че рекламата "е накърнила репутацията на H&M и че възходът на социалните медии е допринесъл за по-широкия дискурс за расизма".

"Те (H&M - бел. ред.) се опитаха  по всички начини да прокарат творческите граници, но в този случай ги пропуснаха. С изобретяването на социалните медии това улесни потребителите да изразят своето мнение и да реагират незабавно", коментира Грувин Нчабеленг.

След скандала H&M се извини със съобщение на уебсайта си в Южна Африка, което гласи:


Центристката партия в Южна Африка "Демократичен алианс" (ДА) обеща да пише на Международната търговска камара (ICC) във връзка с тази "расистка реклама". Парламентарно представената партия излезе с декларация в понеделник, в която заяви: "ДА е убедена, че расистката реклама на H&M е в нарушение на маркетинговите указания на ICC. Следователно настояваме камарата, като най-големият орган за търговия на дребно, да разследва в дълбочина този инцидент и да наложи подходящи санкции след приключване на разследването."

ДА също ще пише на H&M Южна Африка, за да изрази дълбоката си загриженост за тази „безвкусна реклама, която предизвиква болезнени чувства сред чернокожите южноафриканци, както и чернокожата общност в чужбина".

Партията също така критикува действията на „Борци за икономическа свобода” (EFF), които нападнаха обектите на марката, заявявайки, че трябва да се намерят по-конструктивни начини за справяне с расизма в сравнение с модния вандализъм, който EFF подтикна в магазините на H&M през уикенда.

Методът на EFF за борба с расизма се превръща в криминален акт, който трябва да бъде категорично осъден. ДА призовава ръководството на EFF да намери по-конструктивни и подходящи средства за борба с расизма, който все още съществува в тяхното общество.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: магазини | Южна Африка | репутация | извинение | HM | расистка реклама

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини