Регулации
544
Руският Робот Вера подбира служители
Тя е разработена от стартъп компания от Санкт Петербург
1452
~ 2 мин. четене
Руски стартъп създаде изкуствен интелект, наречен "Робот Вера" (Robot Vera), предназначен за набиране на персонал. Целта на компанията е да помогне на своите 300 клиенти, включително PepsiCo, Ikea и L'Oréal, да запълнят свободните си работни места.
Вера ускорява проверката на кандидатите (чиновници, сервитьори, строителни работници), което според създателите ѝ намалява времето и разходите за набиране на персонал с една трета. Софтуерът може да интервюира стотици кандидати едновременно чрез видео или гласови повиквания, като стеснява възможностите до най-подходящите 10% от кандидатите, разказва Блумбърг.
Владимир Свешников (28 г.) и Александър Ураксин (30 г.) са съоснователите на стартъп компанията Stafory от Санкт Петербург с 50 служители, която е разработила софтуера.
И двамата съоснователи са с опит в сферата на човешките ресурси и преди две години установили ,че провеждат стотици обаждания до кандидати, които са загубили интерес към дадена работа или трудно можело да бъдат намерени. "Ние самите се чувствахме като роботи, затова решихме, че е по-добре да автоматизираме задачата", разказва Ураксин.
Вера, кръстена на майката на Свешников, съчетава технологии за разпознаване на говор от Google, Amazon.com, Microsoft и руската компания Yandex. Програмистите са "подали" на Вера 13 милиарда примера за синтаксис и реч от телевизия, Уикипедия и обяви за работа, за да разширят речника на софтуера и да му помогнат да говори по-естествено и да разбира разговорите.
Роботът е започнал да работи в Русия от декември 2016 г. и оттогава Stafory са намерили клиенти в Близкия Изток, в Европа и САЩ. Компанията казва, че приходите ѝ ще достигнат 1 млн. долара тази година.
Служители за подбор на персонала все още проверяват кандидатите, подбрани от Вера. Свешников и Ураксин работят, за да научат бота да разпознава гнева, удоволствието и разочарованието, но дори и да може да измери емоциите.
"Вера не трябва да се разглежда като заместител на традиционните HR отдели", казва Михаил Черномордиков, стратег на Microsoft Corp. Дубай. "Окончателните решения за наемане са запазени за хората", казва той.
Вера ускорява проверката на кандидатите (чиновници, сервитьори, строителни работници), което според създателите ѝ намалява времето и разходите за набиране на персонал с една трета. Софтуерът може да интервюира стотици кандидати едновременно чрез видео или гласови повиквания, като стеснява възможностите до най-подходящите 10% от кандидатите, разказва Блумбърг.
Владимир Свешников (28 г.) и Александър Ураксин (30 г.) са съоснователите на стартъп компанията Stafory от Санкт Петербург с 50 служители, която е разработила софтуера.
И двамата съоснователи са с опит в сферата на човешките ресурси и преди две години установили ,че провеждат стотици обаждания до кандидати, които са загубили интерес към дадена работа или трудно можело да бъдат намерени. "Ние самите се чувствахме като роботи, затова решихме, че е по-добре да автоматизираме задачата", разказва Ураксин.
Вера, кръстена на майката на Свешников, съчетава технологии за разпознаване на говор от Google, Amazon.com, Microsoft и руската компания Yandex. Програмистите са "подали" на Вера 13 милиарда примера за синтаксис и реч от телевизия, Уикипедия и обяви за работа, за да разширят речника на софтуера и да му помогнат да говори по-естествено и да разбира разговорите.
Роботът е започнал да работи в Русия от декември 2016 г. и оттогава Stafory са намерили клиенти в Близкия Изток, в Европа и САЩ. Компанията казва, че приходите ѝ ще достигнат 1 млн. долара тази година.
Служители за подбор на персонала все още проверяват кандидатите, подбрани от Вера. Свешников и Ураксин работят, за да научат бота да разпознава гнева, удоволствието и разочарованието, но дори и да може да измери емоциите.
"Вера не трябва да се разглежда като заместител на традиционните HR отдели", казва Михаил Черномордиков, стратег на Microsoft Corp. Дубай. "Окончателните решения за наемане са запазени за хората", казва той.