Авиокомпании се напреварват за спортни отбори
Qatar Airways измъкна изпод носа на турските си конкуренти от Turkish Airlines през ноември 2012 г. срещу 170 млн. евро правото екипите на Барселона да бъдат с тяхното лого
Turkish Airlines (THY) прибави към портфейла си за спонсориране германският футболен отбор Борусия Дортмунд в жестока конкуренция с авиопревозвачите от Персийския залив за превземане на футболните стадиони на световно известни отбори по света. След Барселона и Манчестер Юнайтед, Борусия Дортмунд стана третият футболен гигант , спонсориран от THY, която се стреми към доминираща роля в авиотранспорта в съревнование с амбициозни компании от Залива като Emirates и Qatar Airways, предава АFP.
Оценяваната на десетки милиони евро сделка идва точно на време – в момент, в който Борусия Дортмунд ще играе на 25 май в германския финал на Шампионската лига по футбол с Байерн Мюнхен. След като през последните две години беше обявявана за най-добър авиопревозвач на Европа, THY разширява дейността си трескаво. Авиокомпанията е превозила 39 млн. пътници през 2012 г. и има намерение през 2020 г., когато Истанбул се надява да спечели битката за домакинството на лятната олимпиада с Мадрид и Токио, да достигне умопомрачителните 96 млн. пътници.
„Идеята ни е да осигурим визуализиране в световен мащаб на един добър продукт“, казва Али Генч, заместник-шеф на компанията. В интернет този подход вече дава резулатите – до момента рекламите на ТXY с Кобе Брайънт и Лио Меси са гледани 100 млн. пъти в интернет.
„Футболният великан“ Emirates държи Пари Сен Жермен, Милан и подкрепя от доста време Арсенал, чийто стадион беше прекръстен след сделка от 2004 г. на стойност 200 млн. долара. През следващите 6 г. авиокомпанията на петролното емирство ще бъде спонсор и на 15 кръга от Гран при на Формула 1.Според един от шефовете на Еmirates компанията отделя всяка година 227 млн. долара за спонсорство в областта на спорта.
Qatar Airways измъкна изпод носа на турските си конкуренти през ноември 2012 г. срещу 170 млн. евро правото екипите на Барселона да бъдат с тяхното лого. Aвиокомпанията гордо вкара символа си в емблемата на Световното първенство по футбол през 2020 г, чийто домакин ще бъде Доха.
От ТHY не огласяват сумите, които плащат за спонсорство с обяснението, че харчат милионите си по възможно най-добрия начин.