Бизнесът с телевизори на Sony се стабилизира
Главният изпълнителен директор Кадзуо Хирай заяви, че това се случва по-бързо от очакваното
Телевизионният бизнес на Sony се приближава по-бързо от очакваното до печелившата зона. Това каза новият главен изпълнителен директор Кадзуо Хирай преди официалното откриване на международното технологично изложение в Берлин в интервю за Reuters. Японската компания страда много от силната конкуренция на южнокорейските производители Samsung и LG.
Sony също страда и от дълговата криза в Европа. Ръководителят на мобилното подразделение на Sony Кунимаса Сузуки, завява също пред Reuters, че „ситуацията в компанията остава не лека". Той е притеснен - не само за Европа, но и за глобалния бизнес.
Спадът в търсенето на телевизори в световен мащаб е проблем за цялата индустрия. Както и на пазара на смартфони, Samsung надмина японците с агресивната си ценова политика. Sony наскоро обяви, че в бъдеще ще си сътрудничи при производството на органични светоизлъчващи диоди (OLED) с Panasonic, за да поставят заедно Samsung под натиск на този многообещаващ пазар. Битката е за това кой производител първи ще представи на пазара на конкурентна цена устройствата с ниска консумация на енергия и новите високотехнологични диоди, излъчващи светлина.
Хирай е под натиск да обърне нещата в полза на Sony. През миналия месец той намали годишните цели за оперативна печалба на концерна. Освен това се планира премахването на около 10 000 работни места. За преобразуването ще помогне и продажбата на химическото подразделение.
"Ние сме в дискусии с няколко заинтересовани компании", каза Хирай. Продажбата на тази част от компанията, която произвеждаше филми за ликвидно-кристалните панели и други продукти, се очаква да донесе около 58 млрд. йени (583 млн. евро). Химическото подразделение, което има около 3000 служители в Япония, Съединените щати, Европа и Китай, не се вписвало в ремонтираната корпоративна структура, която включва промяна в мениджмънта и изкупуване на смесената компания за мобилни телефони Sony Ericsson.