MANGO се завръща в България догодина
Известната испанска марка се отказва от франчайза у нас и ще стане директен вносител на стоките си
Световноизвестната испанска марка за дрехи и аксесоари MANGO възнамерява да се завърне на българския пазар догодина, но този път без посредници. Това обяви директорът на връзки с обществеността на компанията за страната ни Джорджина Прачинестос. По думите й дружеството се е изтеглило от българския пазар, поради фалит на фирмата-представител на марката в България – ”Атриум България” ЕООД.
Прачинестос обяви намеренията на компанията да се върне на българския пазар като директен вносител на стоките си. Тя каза още, че MANGO проучва нови локации и има намерение отново да присъства в България, тъй като смята пазара ни за доходоносен.
Бъдещите планове на компанията са да отвори магазини с по-голяма площ - между 800 и 3000 кв.м, за да може да показва всичките си колекции. По думите на директора за връзки с обществеността, това може да се случи най-рано догодина. Най-желаните градове от испанската марка са София, Пловдив и Варна, но все още няма подписани договори.
От няколко месеца всички търговски обекти на веригата у нас са затворени. Преди ”Атриум България” дазапочне да трупа загуби и в крайна сметка да обяви фалит, магазини на MANGO имаше в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора и Русе.
България не е единствената страна, която испанската верига напусна. В началото на тази година MANGO закри и последния си магазин в Бразилия от общо седем. Причината за отказване от бразилския пазар е поддържаните от страната протекционистки мерки за ограничаване на вноса на стоки от страни извън Южна Америка. След изтичане на лизинговите договори, испанската компания е решила да се откаже от идеята да има физическо присъствие в Бразилия.
Марката притежава 2600 магазина по целия свят. Плановете на MANGO са свързани с откриването на 300 допълнителни пункта за продажба и създаването на нови линии облекло, което ще доведе до увеличение на продажбите с 20% до края на 2013 г.